fbpx

ကြၽဲကို ဤလို႔ ဖတ္လိုက္တာလား၊ ဤကို ကြၽဲလို႔ ဖတ္လိုက္တာလား

Photo: periodpaper

(၁)

အေဖနဲ႕အေမ မဆုံးခင္က ထမင္းစားခ်ိန္ေလး တစ္ခ်ိန္ကို သတိရမိတယ္။ အဲဒီေန႕က အေဖနဲ႕ ကြၽန္ေတာ္ ထမင္းစားခ်ိန္ တိုက္ဆိုင္ခဲ့တယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ကေတာ့ အေဖနဲ႕ ကြၽန္ေတာ္ဟာ သူတစ္ခ်ိန္၊ ကိုယ္တစ္ခ်ိန္ စားၾကတာ မ်ားပါတယ္။ကြၽန္ေတာ္က ေက်ာင္းျပန္ မြန္းတည့္ ၁၂ နာရီ။ အေဖက ဆြမ္းခံ၊ ေက်ာင္းျပန္ နံနက္ ၁၀ နာရီ။ ဘယ္မွာ ဆုံနိုင္မွာလဲ။ အဲဒီေန႕ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ေစာျပန္လာခဲ့တာရယ္၊ ေစာေစာစီးစီး ဆာေနတာရယ္ေၾကာင့္ အေဖနဲ႕ ထမင္းစားခ်ိန္ ဆုံျဖစ္တယ္။

အေမက အေဖ့အတြက္ ထမင္းဟင္း ထည့္ေပးရင္းနဲ႕ အနားမွာ ရွိေနတယ္။အေဖက ထမင္းထည့္ဦးမွာလား၊ ယူဦးမွာလားဆိုမွ ထည့္မယ္၊ ယူမယ္၊ မထည့္ဘူး၊ မယူဘူး လုပ္တာဆိုေတာ့ အေမက အနားမွာ ထိုင္ေပးရင္း ဂ႐ုစိုက္ၾကည့္ေနရတယ္။ အေဖ့အတိုင္းဆို အရင္ထည့္ေပးထားတဲ့ ထမင္းတစ္ပန္း ကန္နဲ႕တင္ပဲ ကုန္ရင္ ေတာ္လိုက္တာမ်ားတယ္။ ထပ္ထည့္ေလ့ သိပ္မရွိဘူး။ အေဖက အသက္ႀကီးမွ အေနေလးၿပီး ေသြးေအးသြားတယ္။ ေလာဘ ေလ်ာ့သြားတယ္။

(၂)

အဲဒီေန႕ ထမင္းဝိုင္းမွာ အေဖနဲ႕အေမကို ၾကည့္ရတာ တျခားေန႕ေတြထက္ ပိုအိုစာေနသလိုပဲ ထင္မိတယ္။ အဲဒီလိုပဲ ကြၽန္ေတာ္ ခံစားရတယ္။ သူတို႔ကို ၾကည့္ရင္းနဲ႕ အကဲခတ္သလို ျဖစ္သြားလို႔လား၊ သုံးသပ္သလို ျဖစ္သြားလို႔လား မသိဘူး၊ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ အာ႐ုံတစ္ခုကို ျဖတ္ခနဲ ဖမ္းယူရရွိလိုက္ျပန္တယ္။ ရင္ထဲမွာ ႏြမ္းႏြမ္းဖတ္ဖတ္လည္း ျဖစ္သြားရတယ္။ မိသားစုဆိုတဲ့ ဆုံစည္းမႈဟာ ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ ဒီလိုေတြခ်ည္းပါပဲလားဆိုတဲ့ အသိတစ္လုံးေၾကာင့္လည္း စိတ္တစ္ခုလုံး ေလးလံသြားရတယ္။

အာ႐ုံကေတာ့ တျခားမဟုတ္ပါဘူး။ အဖန္ဖန္ေသရတဲ့ ဆင္းရဲ မရဏံပိ ဒုကၡံေလ။ ဒီ မရဏံပိ ဒုကၡံဟာ ဘဝတိုင္း ဘဝတိုင္းဆီ မဖိတ္ဘဲနဲ႕ လာေနတာပဲ။ အရွက္အေၾကာက္ မရွိဘဲကို အိမ္ေပါက္ေစ့ ေပါက္ခ်လာတတ္တာ။ ဘယ္သူ႕ ဘယ္သူကမွ မႀကိဳဆိုခ်င္လည္း၊ လက္မခံခ်င္လည္း မရဏတရားကေတာ့ လာေနတာပါပဲ။ ရက္ရက္ေရာေရာနဲ႕ကို အဆီးအတားမရွိ လူတိုင္းေစ့ဆီ လာေနတာပါပဲ။

အဲဒီလို လာေနတာဟာ အေဖနဲ႕ အေမဆီ ေရာက္လုေနၿပီလို႔ ကြၽန္ေတာ့္အာ႐ုံမွာ ျဖတ္ခနဲ ခံစားလိုက္မိတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း စကားတစ္ခြန္းကို စိတ္ထဲမွာ ေနာက္က်ိက်ိ ျဖစ္ေနေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္ အစပ်ိဳးမိခဲ့တယ္။အစကေတာ့ အဲဒီစကားကို ေျပာဖို႔ မေျပာရက္ မဆိုရက္ ျဖစ္မိပါေသးတယ္။ဒါေပမဲ့ ေျပာဖို႔လိုအပ္တယ္ထင္လို႔ ေျပာခ်ပစ္လိုက္တယ္။ အေဖနဲ႕အေမရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြကို မၾကည့္ ဘဲ “အေဖနဲ႕ အေမတို႔လည္း ေသဖို႔နီးေနၿပီ။ အေဖပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အေမပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသရင္ ဘာလုပ္ေပးရမလဲ။ ဘာျဖစ္ခ်င္လဲ။ အေဖ အရင္တစ္ခါ ေျပာခဲ့ဖူးသလို အသုဘပို႔ကို နိဗၺာန္ယာဥ္ကားရယ္၊ အိမ္ကလူေတြအတြက္ ကားတစ္စီးရယ္၊ မသကာ အေမ့ညီမေတြအတြက္ ကားတစ္စီးရယ္၊ ဒီေလာက္နဲ႕ပဲ သၿဂဳႋဟ္ေပးရမွာလား။ လမ္းထိပ္မွာ သင္ပုန္းထုတ္ၿပီး ဘယ္ေန႕၊ ဘယ္ရက္၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ၊ ဘယ္သုသာန္ဆီ ပို႔မယ္လို႔ဆိုတာေတြ မလုပ္ရေတာ့ဘူး လား” ကြၽန္ေတာ္ ဒီလိုေျပာတာကို အေမက ေငးၾကည့္ၿပီး နားေထာင္ေနခဲ့တယ္။

အေဖက ၀ါးလက္စ ထမင္းလုတ္ မကုန္ေသးလို႔ ေခါင္းညိတ္ျပတယ္။ နံေဘးမွာ ခ်ထားတဲ့ ေရေႏြးခြက္ထဲက ေရေႏြးၾကမ္းနဲ႕ ေမွ်ာခ်တယ္။ ခံတြင္းရွင္းမွ “ငါ့ေသမႈအပူကို ဘယ္သူ႕ကိုမွ ေပးမပူပါနဲ႕။ အသုဘပို႔ လာၾကတဲ့သူေတြထဲမွာ အသုဘ ႐ုပ္ကလာပ္ကို ကမၼ႒ာန္းရႈဖို႔ လာၾကမယ့္သူလည္း ရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။ လာၾကတဲ့သူေတြထဲမွာ ခင္လို႔လာၾကတာ။ ခ်စ္လို႔ လာၾကတာ။ မေကာင္းတတ္လို႔ လာၾကတာ၊ မကင္းရာ မကင္းေၾကာင္းေတြမို႔ လာရတာေတြကမ်ားမွာပါ။

အဲဒီေတာ့ကြာ ခ်စ္လို႔လာတဲ့သူ၊ ခင္လို႔ လာတဲ့သူေတြ ငါေသလို႔ ပူပန္ၾကရလိမ့္မယ္။ ဝမ္းနည္းၾကရလိမ့္မယ္။ မေကာင္းတတ္လို႔ရယ္၊ မကင္းရာ မကင္းေၾကာင္း ျဖစ္တာရယ္ေၾကာင့္ လာရတဲ့သူေတြက်ေတာ့ သူတို႔ခမ်ာ ငါ့အတြက္နဲ႕ စိတ္ေတြပင္ပန္းၿပီး ဒုကၡေတြ မ်ားလြန္းပါတယ္ကြာ။ မဖိတ္ပါနဲ႕။ မင္းတို႔ ညီအစ္ကို၊ ေမာင္ႏွမေတြနဲ႕တင္ အသုဘ တစ္ဘစာ ခ်နိဳင္ပါတယ္။ မိသားစုေလးနဲ႕တင္ ပို႔လိုက္ၾကပါ။

ဆြမ္းသြတ္ရင္လည္း သံဃာတစ္မ်ိဳးတည္းပဲ ပင့္ၿပီး ဆြမ္းသြတ္ပါ။ ရပ္ကြက္ထဲက လူေတြကို ဖိတ္စာေတြနဲ႕ ဖိတ္၊ ကနားဖ်င္းေတြ ထိုးၿပီး ေကြၽးတာ ေမြးတာမ်ိဳးေတြ လုပ္မေနပါနဲ႕။ မတတ္နိုင္တဲ့သူေတြအတြက္ ကူရပ့ံရတာ တာဝန္ႀကီးပါတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ေငြသုံးေထာင္၊ ေလးေထာင္ဆိုတာ ခက္တဲ့သူက မ်ားမ်ားရယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဆီ ဆြမ္းတစ္ခ်ိဳင့္ပို႔ရင္ကို ရပါၿပီ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း သပိတ္သြတ္ရင္လည္း သံဃာေတြကို ပိုက္ဆံေတြ မလႉမိေစနဲ႕ကြာ။ အျပစ္ျဖစ္ေနပါ့မယ္။

ဘုရား ခြင့္မျပဳတာေတြ လႉရင္ သပၸဴရိသ ဒါန မျဖစ္ဘူး။ ငါ သာဓုေခၚလိုရမွာ မဟုတ္ဘူး။ မကြၽတ္မလြတ္ဘဲ ေနပါ့မယ္။သူေတာ္ေကာင္းေတြ သုံးေဆာင္ထိုက္တဲ့ လႉဖြယ္ ပစၥည္းတစ္ခုခုပဲ လႉေပးပါ။ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ငါေက်နပ္ပါတယ္၊ သာဓု ေခၚပါတယ္၊ အမွ်ယူပါမယ္၊ ရဟန္းေတြနဲ႕ မအပ္စပ္တဲ့ အကပၸိယ အနာမာသေငြေၾကး မဟုတ္ရင္ ၿပီးတာပါပဲ။ မင္းလည္း သပၸဴရိသဒါနသုတ္ကို ဖတ္ဖူးသားပဲ။ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ႕ ေပးလႉျခင္း ျဖစ္ပါေစေပါ့” တဲ့။

(၃)

တကယ္တမ္း အေဖေသေတာ့ အေဖျဖစ္ခ်င္တာေတြ ဘာျဖစ္သြားရသလဲ။ကြၽန္ေတာ္ ဆက္စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။ တစ္ခါတေလက် ေလာကမွာ ေနရတာက အခက္သားပါ။ ျဖစ္ခ်င္တာက တစ္မ်ိဳး၊ ျဖစ္လိုက္ရတာက တစ္ခုဆိုေတာ့ ေက်နပ္မႈ အျပည့္အဝရသြားတဲ့ ဘဝေတြဆိုတာ ရွိမွ ရွိနိုင္ပါ့မလား။ ရတာ မလို၊ လိုတာ မရၾကတဲ့ ဘဝေတြမွာ၊ ေနာက္ဆုံး ႏႈတ္ဆက္ၾကတဲ့ထိတိုင္ေအာင္ ထြက္သက္၊ ဝင္သက္ကို ကိုယ္ေက်နပ္သလို ရႉထုတ္နိုင္ၾကပါ့မလား။

တကယ့္တကယ္တမ္းမွာက်ေတာ့ အေဖေသတဲ့ သန္းေခါင္လြန္ ႏွစ္ခ်က္ခြဲမွာ အေဖေသေၾကာင္း Facebook ေပၚ တင္လိုက္မိတယ္။ဒါဟာ မိတ္ေဆြေတြကို ဖိတ္မႏၱက ျပဳဖို႔ဆိုတာထက္ ပိုၿပီးအဓိပၸာယ္တာသြားတဲ့ ခြင့္တိုင္ၾကားလိုက္တာမ်ိဳးပါ။ ဒါေပမဲ့ မိတ္ေဆြေတြက ခြင့္အျဖစ္ နားလည္ေပးၾကတဲ့အျပင္ အသုဘခ်ရင္ ကုသိုလ္ျပဳရေအာင္လို႔ဆိုၿပီး ဆပ္ျပာခဲ၊ ဆပ္ျပာမႈန႔္ေတြနဲ႕အတူ ေရဘူးေတြပါ သယ္ၿပီး ေရာက္ခ်လာၾကတယ္။ လိုအပ္တာထက္ေတာင္ ပိုေနတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ယူလာခဲ့ၾကေပမဲ့ လိုရင္ေျပာဦးဆိုတဲ့ စိတ္လို လက္ရစကားေတြလည္း ေျပာၾကျပန္တယ္။

တခ်ိဳ႕မိတ္ေဆြေတြက သကၤန္းေတြ ယူလာေပးၾကတယ္။ အသုဘရႈေတြ လာၾကတယ္။ အက်ိဳးအေၾကာင္းေတြ ေမးၾကတယ္။အေဖ့ေဆြမ်ိဳးဆိုတာက ျပင္ဦးလြင္ကေန ေရာက္လာတဲ့ အေဖ့ညီမရယ္၊ ေယာက္ဖရယ္ေလာက္သာရွိေပမဲ့ အေမ့အသိုင္းအဝိုင္းႀကီး က အေဖ့အသုဘမွာ အုံႀကီးက်င္းႀကီးနဲ႕ ရွိေနတယ္။ ဒီအုံက်င္းႀကီးကို မေက်ာ္နိုင္ေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲက အသုဘ ရႈလာၾကတဲ့သူေတြကလည္း တစ္ပုံတစ္ပင္ႀကီးရယ္။ လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ေတြထဲက တခ်ိဳ႕ကလည္း ဖုန္းနဲ႕တစ္မ်ိဳး ေမးၾကတယ္။ အသုဘပို႔လို႔ ကားကို လိုရင္ ကားကို ယူပါ။ လူလိုရင္လည္း ေျပာပါ။ အားမနာပါနဲ႕။ လာခဲ့ပါ့မယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတြ။ ဒါေတြကို ကြၽန္ေတာ္ ဘယ္လိုျငင္းပယ္ရမလဲ။

အသုဘခ်တဲ့ေန႕က်ေတာ့ အိမ္ေရွ႕က လမ္းမွာ လိုက္ပို႔ၾကမယ့္ ကားအစီးေရက ၃၀။

(၄)

အသုဘ သၿဂဳႋဟ္ၿပီး ညပိုင္းမွာေတာ့ ဘယ္ႏွရက္နဲ႕ ဆြမ္းသြတ္မွာလဲ၊ လူ ဘယ္ႏွေယာက္ ဖိတ္မွာလဲေတြ ေျပာၾကဆိုၾကတဲ့ အစည္းအေဝးေလးတစ္ခု မိသားစုေတြၾကားမွာ လုပ္ျဖစ္ၾကတယ္။ အဲဒီအစည္းအေဝးမွာ အေဖနဲ႕ ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳတင္ေဆြးေႏြးခဲ့ဖူးတဲ့ အေဖ့ဆႏၵေတြကို ေျပာျပလိုက္ရမလား။ ေျပာလိုက္ရင္ေရာ ေဘာင္ဝင္ပါ့မလား။ ဆြမ္းသြတ္ရက္နဲ႕ ဘာေကြၽးၾကမလဲဆိုတာကိုပဲ ေဆြးေႏြးေနၾကတဲ့ စကားဝိုင္းႀကီးထဲမွာ ဆြမ္းမသြတ္ေရး အေဖ့ဆႏၵကို ေျပာျပရင္ လက္ခံေပးၾကပါ့မလား။ နားေထာင္႐ုံသက္သက္ နားေထာင္ေပးၿပီး လိုက္မလုပ္ရင္ အေျပာခ်ည္းပဲ အဖတ္တင္ေနလိမ့္မယ္။

ေျပာရဲ႕သားနဲ႕လုပ္မေပးရေကာင္းလား ဆိုၿပီးေတာ့လည္း တအုံေႏြးေႏြး ျဖစ္ေနမိလိမ့္မယ္။ အဲဒီေန႕က အေမလည္း ရွိခဲ့တာပဲ။ အေမေျပာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီအေၾကာင္းကို အေမ မေျပာဘူး။ အေမလည္း ဓေလ့ထုံးစံ ေတြၾကားက ႐ုန္းမထြက္ခ်င္ဘူးနဲ႕တူတယ္။ ဒီေတာ့လည္း ေျပာျပခ်င္တဲ့စကားေတြက အပ္ကြက္မိသြားသလို ျဖစ္သြားတယ္။ လုပ္ရိုး လုပ္စဥ္ေတြထဲမွာ ႏႈတ္ဆြံ႕သြားရတယ္။ အစဥ္အလာေတြနဲ႕ အမ်ားညီေနတဲ့ၾကားမွာ ကြၽန္ေတာ္ ဖတ္ရမွာက ဤလား။ ကြၽဲလား။ ဘာဆိုတာကို သိပ္မသဲကြဲခ်င္ေတာ့ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ ေဝေဝ၀ါးဝါးနဲ႕ပဲ ေငးေနျဖစ္လိုက္တယ္။

ငါးရက္နဲ႕ ဆြမ္းသြတ္မယ္။ ဘုန္းႀကီး ငါးပါးပင့္မယ္။ တစ္ပါးစီကို ဝတၳဳေငြ ႏွစ္ေသာင္းစီ ကပ္လႉမယ္။ အေဖက သက္သတ္လြတ္အစားမ်ားေတာ့ အေဖ့အႀကိဳက္ သီးစုံဒံေပါက္ ေကြၽးမယ္။ ဖိတ္စာ ၃၀၀ ရိုက္မယ္။ ကူပ့ံျခင္း သည္းခံထားမယ္။ ဒါေပမဲ့ ဖိတ္စာမွာေတာ့ ထည့္ေရးမထားဘူး။ ဒီအခ်က္ေတြကို ဝိုင္းၿပီးဆုံးျဖတ္လိုက္ၾကတယ္။ ဒါကေတာ့ ဆြမ္းသြတ္ရင္ သံဃာေလးပဲ ပင့္ၿပီး ဆြမ္းသြတ္ေပးပါဆိုတဲ့ သြားေလသူ အေဖ့ဆႏၵအတြက္ က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ မိသားစုေတြရဲ႕ ျဖည့္ဆည္းမႈ။

ဒါဟာလည္း ပတ္ဝန္းက်င္ အလိုက်လား၊ အရိုးစြဲေနတဲ့ စိတ္ရင္းေတြေၾကာင့္လား ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္ မေဝခြဲနိုင္ပါဘူး။

(၅)

ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာတာတစ္ခုကေတာ့ အေဖ့ဆြမ္းသြတ္ေန႕မွာ လာၾကတဲ့သူေတြ စိတ္ခ်မ္းသာၾကတယ္။ ဝမ္းေျမာက္ၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အေဖရဲ႕ ေသပူကို သူတို႔ယူစရာ မလိုၾကဘူးေလ။ကြၽန္ေတာ့္အေဖရဲ႕ ေသထုပ္ကို သူတို႔ပိုးစရာ မလိုခဲ့ၾကဘူး။ အေဖ့ရဲ႕ ေသလႉမွာ သူတို႔စိတ္ေတြ နည္းနည္းေတာ့ ေက်နပ္ေလာက္မယ္ထင္ရဲ႕။

Source : Eleven Media Group