fbpx

မရွိျခင္းအားျဖင့္

ကၽြန္ေတာ္သည္ စာေရးဖို႔ ကြန္ပ်ဴတာေရွ႕ထိုင္လိုက္ၿပီး “ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခရီး နီးေစခ်င္ၿပီ”ဟု ေဆာင္းပါး ေခါင္းစဥ္တပ္လိုက္မိသည္။ ေခါင္းစဥ္ေရးေန တုန္းမွာပင္ DVB သတင္းဌာနက သတင္းေၾကညာသူ၏ အသံေၾကာင့္ စာ႐ိုက္ေနသည့္လက္မွာ တံု႔ခနဲ႔ ရပ္တန္႔သြားၿပီး တီဗီဖန္သားျပင္ေပၚသို႔ အာ႐ံုေရာက္သြားသည္။
“ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕နယ္တြင္ တပ္မေတာ္ႏွင့္ AA တို႔ တိုက္ပြဲ ျပင္းထန္စြာျဖစ္ပြားၿပီး တိုက္ပြဲေရွာင္ရာမွ စက္ေလွတိမ္းေမွာက္၍ ကေလးငယ္ႏွစ္ဦးေသဆံုး…”
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအေၾကာင္း ေရးမည္ဆိုမွ တိုက္ပြဲသတင္းၾကားရသည့္ အခါ စာေရးသူ၏ အေတြးမ်ားသည္လည္း တိုက္ပြဲမ်ားဘက္သို႔ အာ႐ံု ေရာက္သြားျပန္သည္။ အေတြးေရာက္မည္ဆိုလည္း ေရာက္စရာပါ။ အမွန္ေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ တိုက္ပြဲသည္ ဒဂၤါးျပားတစ္ျပား၏ ေခါင္းႏွင့္ပန္းလို ဆက္စပ္ေနေသာ အေၾကာင္းအရာ မဟုတ္ပါလား။ 
တစ္ေန႔တစ္ေန႔ သတင္းနားေထာင္လိုက္လွ်င္ တိုက္ပြဲသတင္းေတြ၊ လူေသဆံုးမႈသတင္းေတြက နားမခ်မ္းသာစရာေကာင္းလွပါသည္။ ၾကာလာေတာ့ သတင္းနားေထာင္ရမွာေတာင္ ခပ္ေၾကာက္ေၾကာက္ျဖစ္လာသည္။ တီဗီေရွ႕ထိုင္၍ သတင္းဖြင့္လိုက္လွ်င္ အနိ႒ာ႐ံုသတင္းေတြပဲ ၾကားရဖန္မ်ားေတာ့ နားေထာင္ရမွာလည္း စိုးတထိတ္ထိတ္ျဖစ္မိသည္။ အထူးသျဖင့္ တိုက္ပြဲေတြၾကား ႏွစ္ဖက္စလံုးက တိုက္ေနခိုက္ေနသူေတြ ေသဆံုးေနသည္ကို အတိအက် မသိႏိုင္ေသာ္လည္း အရပ္သားျပည္သူတို႔ ေသဆံုးေနရသည္မ်ားမွာ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ်ၾကားေနရ၍ စာေရးသူအဖို႔ စိတ္ထိခိုက္မိတာေတာ့ အမွန္ပင္။
စာေရးသူသည္ တိုက္ပြဲျဖစ္ပြားသည့္ ေနရာေဒသတစ္ခုတြင္ ၁ ႏွစ္ခန္႔ ေနထိုင္ဖူးပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တိုက္ပြဲဧရိယာထဲေနခဲ့ရသည့္ ခံစားခ်က္မ်ိဳးကို ေကာင္းေကာင္းမွတ္မိပါသည္။ တိုက္ပြဲဧရိယာထဲေနရသူ၏ ဘဝသည္ က်ီးလန္႔စာ စားရသည့္ဘဝႏွင့္ မျခားေပ။ ဘယ္ေတာ့မ်ား ေသနတ္ သံၾကားရမလဲဆိုတာ နားစြင့္ရသည္။ ဘယ္ကို ေရွာင္ေျပးရမလဲဆိုသည္ကိုပါ ႀကိဳေတြးထားရသည္။ မိမိေဘးကင္းပါေသာ္လည္း မိမိ၏ မိသားစုဝင္မ်ား ေဘးကင္းပါ့မလား ေတြးပူ၍ေသာကေရာက္ရသည္က တစ္မ်ိဳး။ မည္သည့္ခံစားခ်က္မ်ိဳးျဖစ္သည္ကို ျပန္ေျပာျပဖို႔ ခက္ခဲပါသည္။ အင္မတန္ ခါးသီးခက္ထန္သည့္ ခံစားခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။
တိုက္ပြဲ (စစ္ပြဲ) ျဖစ္လာလွ်င္ ပထမဆံုး ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္မွာ အမွန္တရားျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ တိုက္ပြဲထဲမွာ ဘယ္ဘက္က အမွန္လဲဆိုတာ ညေနေစာင္းမွာ ေနလံုးကြယ္သလို ကြယ္ေပ်ာက္သြားရသည္။ တစ္ဖက္ကေျပာတာပဲ မွန္သလိုလို၊ က်န္တစ္ဖက္ကေျပာတာပဲ မွန္သလိုလိုႏွင့္ အမွန္တရား အစစ္အမွန္ကို ရွာေတြ႔ႏိုင္ဖို႔ ခဲယဥ္းေပသည္။ 
တိုက္ပြဲျဖစ္လွ်င္ အမွန္တရားေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္သာမက တရားမွ်တမႈပါ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေပသည္။ မတရားတာ မရွိ။ တစ္ဖက္ကို အႏိုင္ရေရးအတြက္ ဘာပဲလုပ္ရလုပ္ရ တရားနည္းလမ္းက်သည္ဟု ယူဆထားၾကသည္။ အခ်စ္ႏွင့္စစ္မွာ မတရားတာမရွိဟု ဆိုၾကသည္မဟုတ္ပါလား။
တိုက္ပြဲတစ္ခုတြင္ တရားမွ်တမႈသာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္လားဆို လြတ္လပ္ျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းမ်ားပါ ေပ်ာက္ဆံုးသြားရေပသည္။ အမွန္တရားေနရာတြင္ စစ္ပရိယာယ္ မာယာမ်ားက အစားထိုး ဝင္ေရာက္လာသည္။ တရားမွ်တမႈေနရာတြင္ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈေတြ ေနရာယူလာသည္။ လြတ္လပ္ျခင္းေနရာတြင္ စိုးရိမ္ေသာကေတြက မင္းမူလိုက္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေနသည့္ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ေသနတ္ပစ္ေဖာက္သံမ်ားႏွင့္ ယမ္းေငြ႔မ်ားက အစားထိုးဖံုးလႊမ္းသြားသည္။
ပတ္ဝန္းက်င္က သက္မဲ့အရာဝတၳဳမ်ားကို ၾကည့္ျပန္လွ်င္လည္း စာသင္ေက်ာင္းမ်ားသည္ တိတ္ဆိတ္စြာ အထီးက်န္ေနသည္။ ဘုရား၊ ေစတီမ်ားမွာ အသက္ဝင္မႈမရွိ။ ကားသံတဟြန္းဟြန္းႏွင့္ အလုပ္႐ႈပ္ခဲ့သည့္ လမ္းမႀကီးမ်ားလည္း အလုပ္မဲ့၊ အကိုင္မဲ့ ၿငိမ္သက္လ်က္။ ၿမိဳ႕သည္ ပကတိ ၿငိမ္သက္၍ ေခ်ာက္ခ်ားစရာေကာင္းလြန္းေပသည္။ အရာရာသည္ အသြင္တစ္မ်ိဳးျဖင့္ သူစိမ္းဆန္လြန္းသည္ဟု ေတြးမိသည္။
စစ္၏ ပံုတူပန္းခ်ီကို ေရးဆြဲဖို႔ ကမၻာေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ပီကာဆိုကို အကူအညီေတာင္းဆိုခ်င္မိသည့္ဆႏၵ ေပၚလာသည္။ သူ သက္ရွိထင္ရွားရွိလွ်င္ ဘယ္လိုစုတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ေရးဆြဲေလမလဲ။ ေသခ်ာသည္မွာ ထိုပန္းခ်ီကားတြင္ သားသည္မိခင္တို႔၏ ငိုေႂကြးသံမ်ား ပဲ့တင္ထပ္ေနေပလိမ့္မည္။ သားေပ်ာက္ဖခင္တို႔၏ ေဒါသမီးမ်ားလည္း ေလာင္ကၽြမ္းေနေပလိမ့္မည္။ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနသည့္ အဘိုးအိုတစ္ဦး၏ ေၾကာင့္ၾကမႈကိုပါ ေဆးျခယ္ရလိမ့္မည္။ ကိုယ္ဝန္သည္မိခင္တို႔၏ က်ည္ဆန္ထိုးေဖာက္ရာမ်ားက သက္ေသတည္ေနေပလိမ့္မည္။ ကေလးငယ္မ်ား၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့မႈပါ ထည့္ေရးရလိမ့္မည္။ အေတြးမ်ားကို ရပ္တန္႔၍ စာဆက္ေရးဖို႔ အာ႐ံုစိုက္လိုက္မိသည္။
စာေရးသူက တိုက္ပြဲေတြမဆိုထားႏွင့္။ ရန္ပြဲမ်ားကိုပါ အေသမုန္းတီးသည္။ လူလူခ်င္း ျဖစ္ေနသည့္ ရန္ပြဲမ်ား၊ တိုက္ပြဲမ်ားကို ႐ြံရွာမုန္း တီးသည့္စိတ္မွာ ငယ္ငယ္ကတည္းကပင္ သေႏၶတည္လာသည္ဟု ဆိုရေပမည္။ ရန္ပြဲမ်ားကို မုန္းတီးသည္မွာ အျခားအေၾကာင္းေၾကာင့္ မဟုတ္ေပ။ 
မွတ္တတ္စအ႐ြယ္မွာ စာေရးသူအိမ္ေဘးက ဦးေလးလင္မယားမွာ ခဏခဏရန္ျဖစ္ၾကသည္။ သူတို႔ရန္ျဖစ္ၿပီဆိုလွ်င္ ေဘးကေန စာေရးသူတို႔မွာ အိပ္ေကာင္းေကာင္း မအိပ္ရ၊ စာေကာင္းေကာင္း မဖတ္ရ၍ ျဖစ္သည္။ သူတို႔လင္မယားကလည္း အေဖခရီးသြားေနသည့္အခ်ိန္မ်ားတြင္ ပိုျဖစ္တတ္သည္။ အေဖရွိလွ်င္ အေဖက ေျပာဆိုထိန္းသိမ္းသည့္အခါ အေဖ့ကို မေၾကာက္ေသာ္လည္း႐ြံ႕ဆိုသကဲ့သို႔ အေဖအိမ္မွာရွိေနလွ်င္ ဦးေလး လင္မယားမွာ လူသိရွင္ၾကား ရန္မျဖစ္ရဲေပ။ တိုးတိုးသာျဖစ္ၾကသည္။
တစ္ေန႔က အေဖမရွိတုန္း လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ရန္ျဖစ္ရာကေန ႐ိုက္လားပုတ္လား ျဖစ္ၾကေတာ့ ေသြးသံတရဲရဲျဖစ္ေနေသာ ျမင္ကြင္းကို ျမင္လိုက္ရသည္။ ထိုျမင္ကြင္းသည္ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ စာေရးသူ၏ အေတြးထဲ ေနရာယူထားခဲ့ၿပီး ရန္ပြဲမ်ားကို မုန္းတီးသည့္စိတ္က လႊမ္းမိုးခိုင္မာခဲ့သည္ဟု ဆိုရေပမည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ရန္ျဖစ္ရမည္ကို ေၾကာက္လည္း ေၾကာက္မိသည္။
ရခိုင္ဘက္မွာျဖစ္ေနသည့္ ယခုတိုက္ပြဲမ်ားမွာလည္း တစ္နည္းအားျဖင့္ေျပာရလွ်င္ ရန္ပြဲအႀကီးစားမ်ားသာ ျဖစ္သည္ဟု ဘာသာျပန္ဆိုရမည္။ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ စြပ္စြဲၾက၊ ျပစ္တင္ၾက၊ အပုပ္ခ်ၾက၊ ထိုးႏွက္ၾကႏွင့္ တည့္တည့္ေတြးၾကည့္လွ်င္ ရန္ပြဲမ်ားသာျဖစ္သည္။ တိုက္ပြဲေနာက္ကြယ္က ႏိုင္ငံေရးျပႆနာဟု မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမႈ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ နားလည္မႈမေပးႏိုင္ဘဲ သေဘာထားမႀကီးႏိုင္ေသာ အျမင္သေဘာထားကေန ေပါက္ဖြားလာသည့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ဆိုးက်ိဳးမ်ားသာ ျဖစ္သည္ဟု နားလည္မိပါသည္။ ၾကားထဲက ျပည္သူမ်ားသာ ေျမစာပင္ ျဖစ္ရေပသည္။
လက္ရွိရခိုင္တိုက္ပြဲကာလတြင္ အရပ္သားေသဆံုးမႈ ၆၃ ဦး၊ မိုင္းႏွင့္ လက္နက္ႀကီးက်ေရာက္ေပါက္ကြဲမႈေၾကာင့္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရသူ ၅၃ ဦး၊ ေပ်ာက္ဆံုးေနသူ ၉ဦး၊ ဖမ္းဆီးခံရသူ ၁၅၆ ဦးႏွင့္ စစ္ေဘးေရွာင္လူဦးေရ ၆ ေသာင္းေက်ာ္ ရွိေနၿပီလို႔ ရခိုင္မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားအစည္းအ႐ံုး (REC) စာရင္းမ်ားအရ ေလ့လာသိရွိရေပသည္။ ဤစာရင္းမ်ားကိုၾကည့္လွ်င္ အျပစ္မဲ့ျပည္သူတို႔၏ဘဝကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ 
ရခိုင္တိုက္ပြဲကို ေဇာင္းေပးေျပာရျခင္းမွာ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ တိုက္ပြဲမ်ား ျပင္းထန္ေန၍ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သည့္ေနရာေဒသမွာပဲ ျဖစ္ပြားပါေစ တိုက္ပြဲ (စစ္ပြဲ) ဆိုလွ်င္ ျငင္းပယ္ရေပလိမ့္မည္။
လြန္ခဲ့ေသာအပတ္က ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ေျမာက္ဦးဘက္တြင္ ကိုးတန္းေက်ာင္းသူေလးႏွင့္ သူ႔ေမာင္ေလး ႏွစ္ေယာက္လံုး တိုက္ပြဲေရွာင္ရာမွ စက္ေလွတိမ္းေမွာက္ ေသဆံုးသည့္သတင္းဆိုလွ်င္ ၾကားမိမိခ်င္း ၾကက္သီးေတြေတာင္ ထမိပါသည္။ သူ႔မိဘေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရင္ထုမနာျဖစ္ ၾကေလမလဲ၊ အျဖစ္ဆိုးေလျခင္းဟု သက္ျပင္းခ်မိပါသည္။ ဤကဲ့သို႔ ျဖစ္စဥ္အျပင္ ဟိုးတစ္ေလာတုန္းက ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕နယ္၊ ပန္းေျမာင္းေက်း႐ြာတြင္ အိမ္ထဲ၌ ညေနထမင္းစားေနသည့္ ကေလးသံုးဦးမွာ ပစ္ခတ္သူမဲ့ က်ည္ဆန္ထိမွန္၍ ေသဆံုးရတဲ့သတင္းဆိုရင္ ေျပာစရာစကားေတာင္ ရွာမရေပ။ စာေရးသူပဲ အသည္းႏုလြန္းတာလားမသိ။ 
အရပ္သား အျပစ္မဲ့ျပည္သူေတြ တိုက္ပြဲေတြအတြင္း ေသဆံုးရျခင္းကို လက္ခံႏိုင္ဖို႔ အေတာ္ခက္ခဲပါသည္။ တိုက္ေနသူအခ်င္းခ်င္း က်ဆံုးေသေက်ၾကလွ်င္ သူ႔ကံအေၾကာင္းတရားႏွင့္သူဟု တရားသေဘာအရ ႐ႈမွတ္လိုက္စရာရွိေသာ္လည္း အျပစ္မဲ့အရပ္သားမ်ား ေသဆံုးမႈမွာ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် မျဖစ္သင့္သည့္ နာက်င္ေသဆံုးမႈဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
တစ္ဆက္တည္း ဆိုခ်င္တာက တိုက္ပြဲေတြေၾကာင့္ အရပ္သား ျပည္သူေတြ ေသဆံုးရတာကို တားဆီးႏိုင္မယ့္သူ မရွိေတာ့ဘူးလားဟု စိတ္အခ်ဥ္ေပါက္ေပါက္ႏွင့္ ေတြးမိသည္။ သည္အတိုင္းပဲ လက္ပိုက္ၾကည့္ေနၾကေတာ့မလား။ ဘယ္သူေတြပဲေသေသ အတၱမာနေတြနဲ႔ သေဘာထား တင္းမာေနၾကဦးမလား။ အျပစ္မဲ့ျပည္သူမ်ားအတြက္ ကူရာမဲ့ ကယ္ရာမဲ့ ဘဝကို ေရာက္ေနၿပီလားလို႔ ေမးစရာျဖစ္လာေပသည္။ တိုက္ပြဲေတြအတြင္း ေသနတ္သံေတြကို နားစြင့္ရင္း အိပ္ေကာင္းေကာင္း မအိပ္ရ၊ စားေကာင္းေကာင္း မစားရႏွင့္ အတိဒုကၡေရာက္ရသည္မွာ တိုက္ပြဲဧရိယာအတြင္း ေနထိုင္ၾကသည့္ အျပစ္မဲ့ျပည္သူမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သည့္ေနရာမွာပဲ တိုက္ပြဲျဖစ္ျဖစ္ ျပည္သူမ်ားမွာ အသက္ေဘးစိုးရိမ္၍ ေၾကာက္လန္႔ထြက္ ေျပးရ၊ တိမ္းေရွာင္ၾကရသည္။ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ လုပ္ငန္းကိုင္ငန္းမ်ားကိုလည္း စိတ္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႏွင့္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ျခင္း မရွိသည္မွာ မ်ားစြာ နစ္နာၾကရေပသည္။
တိုက္ပြဲ၏ အနိ႒ာ႐ံု၊ တိုက္ပြဲ၏ ေနာက္ဆက္တြဲဆိုးက်ိဳးမ်ားကို ေရးခ်မည္ဆိုလွ်င္ ကုန္ႏိုင္မည္မထင္။ ေသခ်ာသည္မွာ တိုက္ပြဲျဖစ္လာလွ်င္ ျပည္သူတို႔၏ဘဝ၊ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္ တန္ဖိုးမွာ သုညအဆင့္သို႔ ေရာက္သြားေပသည္။ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ လူမႈေရးကိစၥမ်ားမွာလည္း ရပ္တန္႔သြားရေပသည္။ လံုၿခံဳမႈမရွိ။ ဘဝေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားလည္း အသက္မဲ့သြားရသည္။ ကေလးမ်ား၏ ပညာေရးမွာလည္း ေမွးမွိန္သြားရျပန္သည္။ ေကာင္းသည့္အရာဟူ၍ တစ္စက္ကေလးမွ ရွိမည္မထင္။
တိုက္ပြဲရွိလွ်င္ မျငိမ္းခ်မ္းႏိုင္သလို ျငိမ္းခ်မ္းေသာေဒသတြင္လည္း တိုက္ပြဲရွိႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခုသည္ မရွိျခင္းျဖင့္ အျပန္အလွန္ အက်ိဳးသက္ေရာက္ေနသည့္ သေဘာသဘာဝပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ တိုက္ပြဲမ်ားအေပၚ မူတည္ေနေသာ္လည္း တိုက္ပြဲမ်ားသည္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို မမွီခိုသလို ျဖစ္ေနသည္။
တိုက္ပြဲျဖစ္တာ မေကာင္းဘူးလို႔ ခံယူထားသည့္ လူသားဆန္သူတိုင္း ျငိမ္းခ်မ္းေရးပဲ လိုခ်င္ၾကပါလိမ့္မည္။ ရခိုင္တိုက္ပြဲအတြင္း ေဒသေန ရခိုင္လူမ်ိဳးပဲ ေသေသ၊ အျခားတိုင္းရင္းသားမ်ားပဲ ေသေသ၊ ေသဆံုးသူမ်ားမွာ ၁၃၅ မ်ိဳးေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ားသာ ျဖစ္သည့္အတြက္ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ကို ရင္ဝယ္ပိုက္ထားသူတိုင္း ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ရမည့္အေရးကိစၥျဖစ္ပါသည္။ ယခုမႈ အရပ္ဘက္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားပင္ အသံတိတ္ဆိတ္လြန္းသည္ဟု ထင္ရသည္။ ေဘးကေန ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ျဖစ္ သြားၾကၿပီလားဟုပင္ သံုးသပ္ရမလို ျဖစ္လာေနပါသည္။
ဤသို႔ဆို၍ တိုက္ပြဲရပ္တန္႔ေရး ဆႏၵျပေစရန္ လံႈ႔ေဆာ္မႈမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ရပါ။ တိုက္ေနခိုက္ေနၾကသည့္သူမ်ားမွာ သူ႔ယံုၾကည္ခ်က္၊ ရပ္တည္ခ်က္မ်ားျဖင့္ တိုက္ခိုက္ေနၾက၍ သူတို႔အေပၚ သနားစာနာမႈ မျပသႏိုင္ေသာ္လည္း တိုက္ပြဲေတြေၾကာင့္ ဗလာေသဆံုးေနရသည့္ အရပ္သားမ်ားအတြက္ စိုးရိမ္ပူပန္ေပးဖို႔ ႏိုင္ငံသားအားလံုးတြင္ တာဝန္ရွိသည္ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။ အရပ္ဘက္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ အသံေတြ က်ယ္ေလာင္လာမွ ကာယကံရွင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွာလည္း ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္လာၾကမည္ဟုလည္း ယူဆမိပါသည္။ တိုက္ပြဲ မည္သို႔ျဖစ္ေနပါေစ အဓိက အရပ္သားျပည္သူေတြ ေဘးကင္းလံုၿခံဳဖို႔လိုသည္။ ရွည္ၾကာလာသည့္ ျပည္တြင္းစစ္ ပေယာဂေၾကာင့္ ဘယ္မိသားစုကိုမွ ရွင္ကြဲမကြဲ ေစလို၊ ေသကြဲမကြဲေစခ်င္ေတာ့ပါ။ ညီအစ္ကိုခ်င္း တိုက္ေနရသည့္ တိုက္ပြဲသည္ ကမၻာ့မ်က္ႏွာစာတြင္လည္း ကဲ့ရဲ႕စရာ ႐ႈတ္ခ်စရာသာ ျဖစ္ေပသည္။
တိုက္ပြဲထဲက ေသနတ္သံေတြအစား စာသင္ခန္းထဲက ကေလးေတြရဲ႕ စာအံသံေတြပဲ ဆူဆူညံညံ ရွိေစခ်င္သည္။ လမ္းမႀကီးမ်ားလည္း ပံုမွန္အတိုင္းပဲ လည္ပတ္စီးဆင္းေစခ်င္သည္။ စစ္ေဘးေရွာင္ျပည္သူမ်ားလည္း မိမိေနရပ္ကို ျပန္၍ နဂိုမူလအလုပ္ခြင္မ်ားမွာ ရွိေစခ်င္သည္။ မိခင္တို႔၏ စိုးရိမ္ေသာကမ်ားကို ေပ်ာ္႐ႊင္မႈေတြႏွင့္ အစားထိုးေစခ်င္သည္။ 
ယမ္းေငြ႔ေတြကို မျမင္လိုေတာ့သလို ပစ္လို႔ က်န္ခဲ့သည့္ က်ည္ဆန္ခြံမ်ားလည္း မျမင္လိုေတာ့ပါ။ တိုက္ပြဲၿခိမ္းသံမ်ားလည္း မၾကားလိုေတာ့ သလို အျပစ္မဲ့ ကေလးငယ္မ်ား ေသဆံုးတာလည္း မျမင္လိုေတာ့ပါ။ ႐ြာသူ၊ ႐ြာသားေတြ ဖမ္းဆီးခံရတာေတြလည္း မၾကားလိုေတာ့ပါ။
ထို႔ေၾကာင့္ တိုက္ပြဲမရွိျခင္းအားျဖင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ ယခင္ထက္ နီးစပ္လာေပမည္ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။ တိုက္ပြဲမ်ားကို ရပ္တန္႔ၿပီးေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးစကားဝိုင္း၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲကို ပိုအသက္ဝင္ေစခ်င္မိပါသည္။ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား မရွိျခင္းအားျဖင့္ တိုက္ပြဲေတြ ပိုျပင္းထန္လာမည္ကို စိုးရိမ္မိပါသည္။ ယခုလည္း ေျမာက္ပိုင္း ၄ ဖြဲ႔ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုမည့္ ေအာက္တိုဘာေဆြးေႏြးပြဲကို ေ႐ႊ႕ဆိုင္းလိုက္ရသည္ဟု ၾကားသိရေပသည္။
တိုက္ပြဲမရွိျခင္းအားျဖင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးခရီးကို စတင္ဖို႔ တာဝန္ရွိ သူအားလံုးကို ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါသည္။ စာေရးသူတို႔လည္း တိုက္ပြဲသတင္းေတြထက္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးသတင္းေတြပဲ ဆက္ဆက္ၾကားခ်င္မိပါေတာ့သည္။
သားညိဳေထြး

Source : The Voice