fbpx

သတ္သူကိုယ္တိုင္ ေသဆုံးျခင္း

အဇာတသတ္မင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ သာမညဖလသုတ္ကို တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႕၌ ဘုရားျမတ္စြာ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့၍ ယင္းေန႕ကို သာမညအခါေတာ္ေန႕ဟု ေခၚဆိုၾကပါသည္။   

အရွင္ေဒဝဒတ္သည္ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ အရွင္ေမာဂၢလာန္၊ အရွင္မဟာကႆပ မေထရ္ျမတ္တို႔ကို ဒကာ/ဒကာမမ်ား အလြန္အၾကဴး အထူးၾကည္ညို ပူေဇာ္ခံၾကရသည္ကို မရႈစိမ့္နိုင္ခဲ့။ “ ငါလည္း သာကီဝင္မင္းမ်ိဳးပဲ ငါက်ေတာ့ ေမးျမန္းသူပင္ မရွိ၊ ၾကည္ညိုသူဆို ေဝလာေဝး၊ ၾကည္ညိုသူ ပရိသတ္မ်ားဖို႔ဆို လာဘ္လာဘေပါမ်ားဖို႔ လိုတယ္။ ေနာက္ခံ ဒကာရင္း လိုတယ္။ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးက ဘုရားဒကာ/ေက်ာင္းဒကာရင္းမို႔ ငါကို ၾကည္ညိုေအာင္ ေသြးေဆာင္လို႔ ရနိုင္မယ့္သူ မဟုတ္။ အဇာတသတ္မင္းသားကေတာ့ အသိႏုနယ္ ငယ္႐ြယ္သူျဖစ္တယ္”  ဟု ေတြးဆလ်က္ သူရရွိထားသည့္ ေလာကီအဘိဉာဥ္ျဖင့္ အဇာတသတ္မင္းသားကို စည္း႐ုံးသိမ္းသြင္း ၾကည္ညိုေစၿပီး အဇာတသတ္မင္းသားႏွင့္ ရင္းေသာ ဆရာဒကာ ဆက္ဆံေရးကို ခိုင္မာစြာ တည္ေဆာက္နိုင္ခဲ့၏။

ထို႔ေနာက္ “ မင္းသား၊ ေရွးက လူတို႔သည္ အသက္ရွည္ၾက၏။ ယခုလူတို႔သည္ သက္တမ္းတိုၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မင္းသားက ခမည္းေတာ္ကို သတ္ၿပီး ရွင္ဘုရင္ လုပ္၊ ငါက ဘုရားကိုသတ္ၿပီး ဘုရားလုပ္မည္” ဟု အဇာတသတ္မင္းသားကို ဖခင္ရင္းအား သတ္၍ ရွင္ဘုရင္ လုပ္ရန္ တိုက္တြန္း၏။ အဇာတသတ္သည္ သူ႕ကို ရွင္ဘုရင္ ျဖစ္ေစရန္ထက္ ဘုရားရွင္ကို လုပ္ႀကံရာတြင္ အေထာက္အကူရရန္ ျငမ္းဆင္ခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္ကို အဇာတသတ္ မသိနိုင္ခဲ့။     

သမၸတၱိစက္ ေလးပါး

လည္ပတ္ေနေသာသဘာဝကို စက္ဟု ေခၚဆို၏။ ေရွးက ျပဳဖူးေသာေကာင္းမႈ ရွိေသာေၾကာင့္ ကုသိုလ္၊ ပညာ၊ ဥစၥာ ရွာေဖြရန္ သင့္ေလ်ာ္ေကာင္းျမတ္ေသာ ေနရာေဒသသို႔  ေရာက္ရွိၿပီး မိတ္ေဆြေကာင္းတို႔ႏွင့္ ႀကဳံရ၏။ မိတ္ေဆြေကာင္းတို႔၏ အဆုံးအမ လမ္းၫႊန္ေပးမႈတို႔ေၾကာင့္ မိမိ၏ ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ ႏွလုံး သုံးပါးစလုံးကို ေကာင္းမြန္ေသာအရာတို႔၌ ထားနိုင္၏။ ထိုသို႔ သမၸတၱိေလးခက္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စုံသူတို႔သည္ မိမိဘဝ၊ မိသားစုဘဝ၊ မိမိနိုင္ငံ၊ မိမိလူမ်ိဳးကို ေကာင္းေသာအရာတို႔သို႔ ေရာက္ရွိေအာင္ တည္ေဆာက္ေပးနိုင္ၾက၏။

ဆန႔္က်င္ဘက္ (၀ိပတၱိစက္) ေကာင္းမႈ မရွိခဲ့၍ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ ေနရာေဒသသို႔ ေရာက္ရွိၿပီး မေကာင္းသူမ်ားႏွင့္ ေရစက္ဆုံကာ မိမိစိတ္ႏွင့္ ကိုယ္ကို ေကာင္းေသာဘဝ အေနအထားသို႔ ေရာက္ေအာင္ မစြမ္းေဆာင္နိုင္႐ုံမက သမၸတၱိစက္ ခ်ိဳ႕ယြင္းပ်က္စီးျခင္းျဖင့္ မိမိဘဝ၊ မိသားစုဘဝ၊ မိမိနိုင္ငံ၊ မိမိလူမ်ိဳးကို သတ္မိသြားျခင္းမ်ားလည္း ရွိတတ္၏။

အဇာတသတ္မင္းသည္ ရွင္ဘုရင္က ေမြး၍ ရွင္ဘုရင္ေသြး စစ္စစ္ျဖစ္၍ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ရွိခဲ့သူ ျဖစ္၏။ ဘုရားပြင့္ရာ ကာလ၊ ဘုရားသီတင္းသုံးရာ ေဒသ၌ ျဖစ္ရသူျဖစ္၍ ပဋိ႐ူပေဒသအရပ္မွာ ေမြးဖြားသူလည္း ျဖစ္၏။ မိတ္ေဆြေကာင္းႏွင့္ ေပါင္းဆုံခြင့္ ဆုံးရႈံးသျဖင့္ မိမိဘဝကို ေကာင္းမြန္လွပေအာင္ မထုဆစ္နိုင္ခဲ့။ ဤသို႔ သမၸတၱိစက္ ပ်က္ယြင္းခဲ့ရသည့္ အဇာတသတ္မင္း၏ ဘဝျဖစ္အင္ကို အ႐ြယ္ႏွင့္ အသိ ႏုနယ္သူတို႔အတြက္ တန္ေဆာင္မုန္းလ ရာသီေရာက္တိုင္း သူေရာ ကိုယ္ပါ သတိခ်ပ္သင့္၊ ဆင္ျခင္သင့္သည္။

အဇာတသတ္မင္း၏ အကူအညီျဖင့္ အရွင္ေဒဝဒတ္သည္ ဘုရားရွင္အား အမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္ႀကံ၏။ အထမေျမာက္နိုင္ခဲ့႐ုံမက တိုင္းသားျပည္သူတို႔ သိရွိၿပီး ကိုးကြယ္မည့္သူမရွိ၊ အၾကည္ညိုပ်က္၍ သူေမွ်ာ္မွန္းသည့္ လာဘ္လာဘေခါင္းပါးလ်က္ အေႁခြအရံ ပရိသတ္မဲ့စြာျဖင့္ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕မွ ထြက္ေျပးခဲ့ရ၏။ ေသြးအန္ၿပီး ကိုးလတိုင္ အိပ္ရာေပၚတြင္  ျပင္းထန္စြာ ေဝဒနာခံစားရၿပီး ေနာင္တႀကီးစြာ ရလ်က္ ဘုရားထံ ေတာင္းပန္ရန္ ထမ္းစင္ျဖင့္အသြား ေဇတဝန္ေက်ာင္းအေရာက္တြင္ ေျမမ်ိဳခံရကာ အဝိစိငရဲ၌ က်ေရာက္သြားပါသည္။ ေလာဘအလို မလိုက္ဘဲ ကိုယ္ ထိုက္သည္ႏွင့္ မေက်နပ္၊ အလိုရမၼက္ႀကီးကာ တစ္ပါးသူတို႔အား ခ်နင္းတတ္သူ အရွင္ေဒဝဒတ္၏ ဘဝနိဂုံးကား အဆုံးသတ္မလွပခဲ့။         

ဒုကၡမ်ိဳးစုံ ခံစားရျခင္းမွ မျပတ္စဲျခင္း၊ ငရဲမီးလွ်ံ မျပတ္စဲျခင္း၊ ငရဲသားသတၱဝါတို႔ မျပတ္စဲျခင္းဟူေသာ မစဲသုံးပါးရွိေသာေၾကာင့္ အဝိစိငရဲဟု ေခၚဆို၏။ အဝိစိငရဲ၌ ဒုကၡမ်ိဳးစုံ အစဥ္ရွိေန၏။

မၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ဘဝ၊ ေနာက္ေက်ာမလုံတဲ့ ဘဝ

အဇာတသတ္မင္းသည္ ခမည္းေတာ္ကို သတ္ေစၿပီးေနာက္ ရွင္ဘုရင္ ျဖစ္ခဲ့၏။ သူ ေမွ်ာ္မွန္းသလို စိတ္ေက်နပ္ျခင္း၊ စိတ္အလို ျပည့္ျခင္းကား မျဖစ္ခဲ့။ အိပ္မည္ဟု မ်က္လုံး မွိတ္သည္ႏွင့္ လွံေပါင္း ၁၀၀ ျဖင့္ ထိုးဆြခံရသကဲ့သို႔ ခံစားရဟူ၏။ ဝူးဝူးဝါးဝါး ေအာ္ဟစ္ ေခြၽးသီးေခြၽးေပါက္က် ေၾကာက္လန႔္စြာ လန႔္နိုး၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အိပ္ရမည္ကို မႏွစ္ၿမိဳ႕ ေၾကာက္လန႔္ေနေတာ့၏။ ႀကီးမားေသာ အကုသိုလ္အမႈ လြန္က်ဴးျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

ကုမုျဒာၾကာတို႔ အစြမ္းကုန္ ပြင့္ေသာည၊ ဆီးႏွင္းျမဴတိမ္ အသူရိန္ မီးခိုးညစ္မ်ိဳးငါးဝ ကင္းစင္ဝင္းလွ၍ ႐ႊန္းပဝင္းသန႔္ေသာ ည၊ နကၡတ္တာရာ ၾကယ္တကာတို႔ စုံညီေသာ ည၊ ၾကတၱိကာနကၡတ္ပြဲသဘင္ ဆင္ယဥ္က်င္းပေသာ ည၊ ႏွစ္၊ ဥတု၊ လ ျပည့္ျပည့္ဝ၀ ရွိေသာ ည၊ ထိုတန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ညသည္ အရာခပ္သိမ္း ႐ႊန္းစိုေအးခ်မ္းသာယာေနေသာ္လည္း အဇာတသတ္မင္း ရင္တြင္း၌ ႏွလုံးမသာယာျခင္းျဖင့္ ဗေလာင္ဆူ ေလာင္ၿမိဳက္ေနဘိ၏။

ထိုသို႔ မခ်မ္းေျမ့ျခင္း စိတ္အပူၿငိမ္းေစရန္ ခ်ိဳၿမိန္ေသာ တရားဓမၼကို နာယူလိုစိတ္ျဖစ္ေပၚလာ၍ ဆရာဇီဝက အကူအညီျဖင့္ သရက္ဥယ်ာဥ္တြင္ သီတင္းသုံးေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ထံသို႔ ညတြင္းခ်င္း အေရးေပၚစီမံလ်က္ ဆီမီးၿမိဳင္ၿမိဳင္ ကိုင္ေဆာင္ၾကၿပီး အေႁခြအရံမ်ားစြာ ၿခံရံကာ တရားနာ ထြက္ခဲ့ၾကပါသည္။

ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ေရာက္ရာတြင္ တိတ္ဆိတ္ေသာ အာရာမ္၊ ၿငိမ္သက္ေသာ ရွင္ရဟန္း၊ ေအးခ်မ္းေသာ ေက်ာင္းသင္ခန္းသည္ ႐ႊံ႕ၫႊန္ကင္း၍ ေအးျမၾကည္လင္ေသာ ေရကန္အလား အပူသည္ အဇာတသတ္မင္း၏ ညွိုးႏြမ္းေနေသာ စိတ္ႏွလုံးကို ညွို႔ငင္ဖမ္းစားသျဖင့္ “ ဤသို႔ေသာ ၿငိမ္းသက္ေအးခ်မ္းျခင္းကို သားေတာ္ဥဒယဘဒၵ ထိေတြ႕ခံစားနိုင္လွ်င္ ေကာင္းေပမည္” ဟု ရင္တြင္းစကားထြက္ ေပၚလာပါသည္။

သူ႕အေတြးသည္ အေတြးမွ်သာ၊ သူ႕ သားေတာ္သည္ သူ ေမွ်ာ္မွန္းသလို ေအးခ်မ္းသူ မျဖစ္နိုင္ခဲ့။ “ငါ့ခမည္းေတာ္ ငယ္ငယ္ေလးနဲ႕ ရွင္ဘုရင္ ျဖစ္တယ္။ အဘိုးက ဘယ္ေရာက္သြားလို႔တုန္း” ဟူသည္ကို သိရသည္ႏွင့္ ဘမ်ိဳး ဘိုးတူ၊ ကာလဝိပါက္ ေနာက္ပိုးတက္ဟူသည့္ ကမၼနိယာမအတိုင္း အဇာတသတ္ကို သူ႕သား ဥဒယဘဒၵက သတ္၊ ဥဒယဘဒၵကို သူ႕ သား မဟာမု႑ိကက သတ္၊ ဤသို႔အားျဖင့္ အဇာတသတ္မ်ိဳးႏြယ္သည္ မ်ိဳးဆက္ငါးဆက္တိုင္ေအာင္ ခမည္းေတာ္ကိုသတ္ၿပီး ရွင္ဘုရင္ လုပ္ၾကေတာ့၏။ ၅၀ ေျမာက္ နာဂဒါသမင္းကို တိုင္းသားျပည္သူမ်ားက “မ်ိဳးႏြယ္ သတ္တဲ့  မင္းယုတ္ေတြဟု” ဆိုကာ သတ္ပစ္ၾကေတာ့မွ အဇာတတသတ္မ်ိဳး လက္စတုံးသြား၏။

သာမညဖလသုတ္

“ ျမတ္စြာဘုရား၊ လူတို႔သည္ မိမိတတ္ေျမာက္သည့္ တတ္သိပညာေၾကာင့္ ခ်မ္းသာစြာ အသက္ေမြးျမဴနိုင္ျခင္းအက်ိဳးကို ရၾကပါသည္၊ ရဟန္းျပဳျခင္းျဖင့္ မည္သည့္ေကာင္းက်ိဳးကို ရနိုင္ပါသလဲဘုရား” ဟု အဇာတသတ္မင္းက ေမးေလွ်ာက္သျဖင့္ ဘုရားျမတ္စြာက ရဟန္းျပဳျခင္းျဖင့္ ရနိုင္ေသာအက်ိဳး (သာမည ဖလ)ကို ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။

“ ဒကာေတာ္မင္းႀကီး ကြၽန္၊ လယ္သမား၊ မင္းခစားတို႔သည္ ရဟန္းျပဳခဲ့ေသာ္ အရွင္သခင္ႏွင့္ မင္းအစိုးရတို႔၏ ရွိခိုးခံရျခင္း၊ ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေက်ာင္း၊ ေဆး ပစၥည္းေလးပါး ေထာက္ပံ့ခံရျခင္း အက်ိဳးကို ရနိုင္ပါတယ္” ဟု မိန႔္ေတာ္မူပါသည္။

“ ျမတ္စြာဘုရား ရဟန္းျပဳျခင္းျဖင့္ ဤ ေကာင္းက်ိဳးမွ်ကိုသာ ရနိုင္ပါလားဘုရား”

“ဒကာေတာ္မင္းႀကီး ဤမွ်သာမက အလြန္မြန္ျမတ္တဲ့ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကိုလည္း ရနိုင္ပါတယ္” ဟု မိန႔္ေတာ္မူၿပီး (၁) သီလ သုံးပါး ျပည့္စုံျခင္း၊ (၂) မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္ ဣေႏၵျ ေျခာက္ပါးကို ထိန္းသိမ္းနိုင္ျခင္း၊ (၃) သတိသမၸဇည-အရာရာတိုင္း၌ အသိႏွင့္ သတိရွိျခင္း၊ (၄) သေႏၱာသ-တင္းတိမ္ေရာင္ရဲျခင္းတို႔ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ရဟန္းသည္  ၿမိဳ႕႐ြာလူသံ မဆူညံဘဲ အသံတိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္ေသာအရပ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္လ်က္ ဘာဝနာတရားကို ႀကိဳးစားပြားမ်ား အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ နီဝရဏတရားကင္းကြာ စ်ာန္အဘိဉာဥ္ တရားတို႔ကို ရရွိၿပီးေနာက္ ခႏၶာကိုယ္တြင္း ဉာဏ္ခ်သြင္းလ်က္ ၀ိပႆနာပြားမ်ား၍ သစၥာေလးပါးကို ထိုးထြင္းသိျမင္လ်က္ အလြန္မြန္ျမတ္ေသာ အရဟတၱမဂ္၊ အရဟတၱဖိုလ္တရားကို သိျမင္နိုင္ပါသည္ ဟူ၍ ရဟန္းျပဳျခင္းေၾကာင့္ ရနိုင္သည့္ေကာင္းက်ိဳး (သာမညဖလ) တို႔ကို မိန႔္ေတာ္မူၿပီး ေဒသနာေတာ္ကို အဆုံးသတ္ပါသည္။

ေဒသနာေတာ္အဆုံး၌ အဇာတသတ္မင္းသည္ ခမည္းေတာ္ကို သတ္ခဲ့၍ မွားခဲ့မိေၾကာင္းကို ေတာင္းပန္ ေလွ်ာက္ထားလ်က္ သရဏဂုံေဆာက္တည္ၿပီး ျပန္သြားပါသည္။

“ရဟန္းတို႔ အဇာတသတ္မင္းသည္ ေဒဝဒတ္ႏွင့္ မေပါင္းမိဘဲ ခမည္းေတာ္ကို မသတ္မိခဲ့ပါက ဤေနရာ၌ ေသာတာပန္အရိယာ ျဖစ္မည္။ ယခုေတာ့ ခမည္းေတာ္ကို သတ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ သူကိုယ္တိုင္ပင္ ဘဝ ေသဆုံးခဲ့ေလၿပီ။ ကုသိုလ္ရင္းျမစ္ကို တူးၿဖိဳပစ္ခဲ့ေလၿပီ။ ေထာက္တည္ရာ ပ်က္သုဥ္းေလၿပီ” ဟု မိန႔္ေတာ္မူပါသည္။

အျခားသူတို႔၏ ဘဝမ်ားကို သတ္ျခင္းျဖင့္ သတ္သူသည္ပါ ဘဝေသဆုံးတတ္သည္ကို အရွင္ေဒဝဒတ္ႏွင့္ အဇာတသတ္မင္းတို႔၏ ျဖစ္အင္တို႔က သက္ေသခံလ်က္ ရွိေနပါေၾကာင္း။

Source : Eleven Media Group