fbpx

ခြဲျခားၾကည့္မိတဲ့ လူမိုက္နဲ႕ လူလိမၼာတို႔ရဲ႕ သေဘာသဘာဝ

အခါတစ္ပါးမွာ သိၪၥည္းဆရာႀကီးက အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ ရယ္လို႔ ျဖစ္လာမည့္ ဥပတိႆကို ေမးခြန္းတစ္ခု ေမးလိုက္ပါ တယ္။
“ေလာကမွာ လူမိုက္နဲ႕လူလိမၼာ ဘယ္သူက ပိုမ်ားသလဲ”တဲ့။ ဥပတိႆကလည္း ေလာကမွာ လူလိမၼာထက္ လူမိုက္ကသာလွ်င္ ပိုမ်ားပါတယ္လို႔ ေျဖၾကားလိုက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ သိၪၥည္းဆရာႀကီးက “ေအး အဲဒါဆိုရင္ လူမိုက္ေတြကေတာ့ ငါ့ဆီမွာေနရစ္ခဲ့ၾကၿပီး လူလိမၼာဆိုသူေတြကေတာ့ ဘုရားရွင္ဆီ သြားၾကေပါ့ကြာ”လို႔ ေျပာၾကားလိုက္ပါတယ္။
ဒီလိုအေမး အေျဖေတြ ေပၚေပါက္လာရျခင္းအေၾကာင္းကေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ေလာင္းဟာ သူ႕ဆရာျဖစ္သူ သိၪၥည္းဆရာႀကီးကို “ေလာကမွာ ဘုရားဆိုတာလည္း ေပၚေပါက္ေနပါၿပီ။ တရားဆိုတာလည္း ေပၚေပါက္ေနပါၿပီ။ သံဃာဆိုတာလည္း ေပၚေပါက္ေနပါၿပီ။ မေသရာနိဗၺာန္ ကို လမ္းၫႊန္ျပသေပးနိုင္မည့္ ပုဂၢိုလ္ဆိုတာ ေလာကမွာ ေပၚေပါက္ေနပါၿပီ။ အခု အဲဒီကိုသြားမလို႔ပါ။ ဆရာႀကီးကို အကြၽန္ုပ္တို႔ႏွင့္အတူသြားဖို႔ လာေရာက္ေခၚေဆာင္တာပါလို႔” ေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာႀကီးက အထက္ပါ အတိုင္း ေမးခြန္းျပန္ေမးလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေလာကမွာ လူမိုက္နဲ႕ လူလိမၼာ ဘယ္သူက ပိုမ်ားသလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး လူမိုက္၊ လူလိမၼာဆိုတဲ့ စကားလုံးႏွစ္လုံးကို ဆက္စပ္ေတြး ေတာေနမိျပန္ခဲ့ပါတယ္။ လူမိုက္နဲ႕လူလိမၼာ ဘယ္သူက ပိုမ်ားေနမလဲဆိုတာ ယတိျပတ္မေျပာနိုင္ေပမယ့္ ဘယ္လိုလူစားမ်ိဳးက လူမိုက္လဲ။ ဘယ္လိုလူကေတာ့ လူလိမၼာ ဆိုတာကိုေတာ့ သိခ်င္စိတ္ ျပင္းျပေနခဲ့မိပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ကို ေတြ႕ျမင္လိုက္႐ုံနဲ႕ ဘယ္သူကျဖင့္ လူမိုက္၊ ဘယ္ဝွာကျဖင့္ လူလိမၼာရယ္လို႔ နဖူးမွာ စာတန္းထိုးထားျခင္း မရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေဝခြဲသိျမင္နိုင္ဖို႔ ခက္ခဲလွပါတယ္။ အျမင္ျဖင့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်လိဳ႕ မရနိုင္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးပင္ ျဖစ္ပါတယ္။
ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားဘဝတုန္းကေတာ့ “လူမိုက္ ဆိုလွ်င္ ေရွာင္ေသြလႊဲလို႔ မမွီဝဲႏွင့္ ကင္းေအာင္ေန။ ပညာရွိကို အရွည္တြဲလို႔ မွီဝဲဆည္းကပ္ နည္းယူေလ”ဆိုတဲ့ သုံးဆယ့္ရွစ္ျဖာမဂၤလာ သံေပါက္ကဗ်ာ ကို ဖင္ဘူးေတာင္းေထာင္ကာ က်က္ခဲ့ရပါတယ္။ ႏႈတ္တက္အာဂုံလည္း ေဆာင္ခဲ့ရပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္လည္း သံေပါက္ကဗ်ာထဲမွာက လူမိုက္ေတြကို မေပါင္းသင္းၾကဖို႔၊ လူလိမၼာ ပညာရွိေတြကို မွီဝဲဆည္းကပ္ၾကဖို႔ကိုသာ ပါဝင္ခဲ့ၿပီး လူမိုက္နဲ႕ လူလိမၼာ အမ်ိဳးအစားကိုေတာ့ ကြဲကြဲျပားျပား သိရွိ နိုင္ေအာင္ ေဖာ္ျပပါဝင္ျခင္း မရွိခဲ့ပါဘူး။
ကြၽန္ေတာ္ငယ္ငယ္တုန္းက အရက္ေသာက္ကာ မူးၿပီးအိမ္ျပန္လာ တဲ့ အေဖ့ကို လူမိုက္ႀကီးတစ္ေယာက္လို႔ ထင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ လင္မယားခ်င္း တက်က္က်က္ ရန္ျဖစ္ေနတတ္ၿပီး အမ်ိဳးသမီးျဖစ္သူကို အၿမဲတေစ ရန္မူ ေနတတ္တဲ့ ေဘးအိမ္က လူႀကီးတစ္ေယာက္ကို လူမိုက္လို႔ ထင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အေမ့ရဲ႕ အေမ၊ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ အဘြားကလည္း အေဖ့ကိုၾကည့္ၿပီး “မင္းတို႔ အေဖက သိပ္မိုက္တာ။ မေကာင္းမွန္းသိရဲ႕သားနဲ႕ ဒီအရက္ေတြကို ေသာက္ ေသာက္ေနတာ။ မင္းတို႔အေဖေလာက္မိုက္မဲ့တဲ့လူေတာ့ သည္ေလာက မွာ ရွိမယ္မထင္ဘူး” ဟု ညည္းတြားေနခဲ့တာကို မၾကာခဏဆိုသလို ကြၽန္ေတာ္ ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ထင္ျမင္ခ်က္၊ အဘြားျဖစ္သူရဲ႕ စကားေတြအရဆိုရင္ အေဖဟာ လူမိုက္ႀကီးတစ္ေယာက္ပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ လုံေလာက္ေသာ အသိဉာဏ္ မရရွိေသးခ်ိန္၊ လူမႈအသိုင္းအဝိုင္းၾကားမွာ က်င္လည္မႈ နည္းပါး ေသးတဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ အေဖ့ကိုျမင္ၿပီး သုံးသပ္မႈတစ္ခုပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအျမင္ဟာ မွန္ကန္မႈ ရွိမရွိဆိုတာကို အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက မခြဲျခားနိုင္ခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။
လူ႕အသက္ေပါင္းမ်ားစြာကို သတ္ျဖတ္ၿပီး လက္ညွိုးေပါင္း တစ္ေထာင္ ကို ျဖတ္ယူခဲ့သူ အဂၤုလိမာလဟာ လူမိုက္တစ္ေယာက္ပဲလား။ နန္းစည္းစိမ္ ရာထူးကိုရရွိဖို႔ ဖခင္ကို နန္းခ်ကာ မေသေသေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွိပ္စက္ခဲ့သူ အဇာတသတ္မင္းသားဟာ လူမိုက္တစ္ေယာက္လား။ သာသနာမွာ အျမင့္ ဆုံးရာထူးကို လိုခ်င္လို႔ ဘုရားရွင္ကို ေသေၾကာင္းႀကံစည္ခဲ့သူ အရွင္ေဒဝဒတ္ ဟာ လူမိုက္လား။
တစ္ေနကုန္တစ္ေနခန္း အရက္ေတြေသာက္ၿပီး မူး႐ူးေနၾကသူ ေတြဟာ လူမိုက္ေတြလား။ လမ္းေဘးမွာ ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားေနၾကသူေတြဟာ လူမိုက္ေတြလား။ အခု အက်ဥ္းေထာင္ေတြ အခ်ဳပ္ခန္းေတြထဲမွာ ေရာက္ ေနၾကတဲ့ လူေတြကေရာ လူမိုက္ေတြပဲလား။ မိုက္လုံးႀကီးၾကလို႔ ဒီအထဲကို ေရာက္လာခဲ့ၾကတာလား။ စဥ္းစားစရာပင္ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး လူလိမၼာဆိုတာမ်ိဳးကေရာ ဘယ္လိုလူစားမ်ိဳးလဲ။ ဘယ္လိုပုံပန္းသဏၭာန္မ်ိဳးလဲ။ အထူးကုဆရာဝန္ႀကီးေတြက လူလိမၼာ ေတြလား။ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆိုသူမ်ားက လူလိမၼာေတြလား။ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမေတြ၊ သူနာျပဳဆရာ၊ ဆရာမေတြက လူလိမၼာေတြလား။ ပခုံးေပၚမွာ ႏွစ္ပြင့္ သုံးပြင့္တပ္ထားတဲ့ ရဲသားႀကီးေတြ၊ အရာရွိအရာခံ တပ္မေတာ္သား ႀကီးေတြက လူလိမၼာေတြလား။ အဲယားကြန္းခန္းထဲမွာထိုင္ကာ ကြန္ပ်ဴတာ တစ္လုံးနဲ႕ အလုပ္ရႈပ္ေနၾကတဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြဟာ လူလိမၼာေတြ လား။ အဝတ္အစားကို စမတ္က်က် ဝတ္ဆင္ထားၾကတဲ့လူေတြက လူ လိမၼာေတြလား။
ကြၽန္ေတာ္ျဖင့္ လူမိုက္နဲ႕လူလိမၼာ ေဝခြဲလို႔မရေအာင္ ျဖစ္ေနခဲ့တာ ဟာ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုထိေအာင္ပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ထိုသို႔မဟုတ္ခဲ့။ လူမိုက္နဲ႕လူလိမၼာဆိုတာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္တင္ထား တာနဲ႕ တစ္မ်ိဳးတစ္ဘာသာစီ ျဖစ္ေနခဲ့တယ္ဆိုတာကို တျဖည္းျဖည္းခ်င္း သိလာခဲ့ရပါတယ္။ အသက္အ႐ြယ္အရေရာ ျဖတ္သန္းလာခဲ့တဲ့အေတြ႕ အႀကဳံ၊ ဖတ္မွတ္ဖူးခဲ့ရတဲ့ စာေပေတြအေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ရရွိလာတဲ့ အသိ ဉာဏ္ေတြကို ဆက္စပ္ေပါင္းစပ္ကာ လူမိုက္နဲ႕လူလိမၼာတို႔ရဲ႕ သေဘာ သဘာဝေတြကို ခြဲျခားသိျမင္လာနိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီလိုဆိုေတာ့ မိုးလင္းကေန မိုးခ်ဳပ္ထိေအာင္ ျြကက္တြင္းထဲကို ေရေလာင္းခ်သလိုမ်ိဳး အရက္ေသာက္ေနၾကသူေတြကလည္း လူမိုက္ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္နိုင္သလို ေဒါက္တာဘြဲ႕ရ ပညာတတ္ပုဂၢိုလ္ႀကီးေတြက လည္း လူလိမၼာ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဟုတ္တာေတြလည္း ရွိေနသလို အထင္နဲ႕အျမင္ တက္တက္စင္ေအာင္ လြဲေခ်ာ္မႈေတြလည္း ရွိေန နိုင္ပါတယ္။ အမ်ားအျမင္မွာ လူမိုက္တစ္ေယာက္လို ထင္ေနရေပမယ့္ အနီးကပ္ေပါင္းသင္းဆက္ဆံၾကည့္မွ ပညာရွိဆန္ဆန္ လူလိမၼာတစ္ေယာက္ လို ျဖစ္ေနတာကိုလည္း ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ထိုနည္းတူစြာပင္ ဝတ္ေကာင္း စားလွေတြကို ဝတ္ဆင္၊ ပိုက္ဆံေတြကို ထည္ထည္ဝါဝါ သုံးစြဲနိုင္ၾကတဲ့ဘသူေဌးႂသြူကယ္တိုင္းလည္း လူလိမၼာ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္နိုင္ပါတယ္။ ဘယ္သူ တစ္ေယာက္ကိုမွ အျမင္နဲ႕ဆုံးျဖတ္လို႔မရနိုင္တဲ့ အေနအထားမ်ိဳးပင္ ျဖစ္ပါတယ္။
အက်ဥ္းေထာင္ေတြ အခ်ဳပ္ခန္းေတြထဲမွာ အက်ဥ္းသားအျဖစ္ ေရာက္ရွိေနၾကသူေတြမွာ သူေဌးသားေတြလည္း ပါပါတယ္။ ဆင္းရဲသား ေတြလည္း ပါပါတယ္။ ပညာတတ္ပုဂၢိုလ္ႀကီးေတြပါသလို ပညာမတတ္ၾက တဲ့ သာမန္လူေတြလည္း ပါပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြလည္း ပါသလို ရပ္ကြက္ထဲက လူသာမန္ေတြလည္း ပါပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာက လူေပါင္းစုံ၊ အ႐ြယ္အစားမ်ိဳးစုံ၊ နယ္ပယ္အစုံကပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလူေတြ အားလုံးကလည္း မိုက္မဲလို႔ ေထာင္ထဲေရာက္ေနၾကတာ မဟုတ္ၾက။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အေျခအေနအရပ္ရပ္ေၾကာင့္ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾက ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
“ရဟန္းတို႔၊ လူျဖစ္ေစ၊ ရဟန္းျဖစ္ေစ မွားေသာအက်င့္ရွိခဲ့ေသာ္ ငါဘုရား ခ်ီးမြမ္းေတာ္ မမူ။ ေကာင္းျမတ္ေသာ အက်င့္သီလ ရွိမွသာ ငါဘုရား ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူ၏”(ျမတ္ဗုဒၶ)
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ အထက္ပါမိန့္ၾကားခ်က္ကို ေထာက္ဆၾကည့္ ျခင္းအားျဖင့္ လူမိုက္နဲ႕လူလိမၼာကို ခြဲျခားသိျမင္ၾကတဲ့ေနရာမွာ အမ်ိဳးျမတ္ ျခင္း မျမတ္ျခင္း၊ ပညာဂုဏ္သိန္ႀကီးမားျခင္း မႀကီးမားျခင္း၊ ရာထူးအာဏာ ရွိမႈ မရွိမႈ၊ စီးပြားဥစၥာ ျပည့္စုံမႈ မျပည့္စုံမႈဆိုတဲ့ အဂၤါအခ်က္အလက္မ်ားနဲ႕ တိုင္းတာျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ လူတစ္ေယာက္ရွိေနတတ္တဲ့ ရွိေနရမည့္ ကိုယ္က်င့္သီလကိုသာၾကည့္ၿပီး ဆုံးျဖတ္ထားတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားေပၚလြင္ ေစခဲ့ပါတယ္။
ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္ကေန သာဝတၳိၿမိဳ႕ထဲကို ဆြမ္းႃခြံကလာတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ဘာရဒြါဇဆိုတဲ့ ပုဏၰားႀကီးတစ္ေယာက္က “ဦးျပည္း ကတုံးနဲ႕ ရဟန္းယုတ္ အဲဒီေနရာမွာတင္ ရပ္ပါေလာ့။ လူယုတ္မာႀကီး အဲဒီေနရာမွာတင္ ရပ္ပါေလာ့”လို႔ သူယုတ္မာ(လူမိုက္)ဆိုတဲ့ စကားကို လွိုင္လွိုင္ႀကီးသုံးကာ တားျမစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါကိုၾကားရေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ က အဘယ့္ေၾကာင့္ သင္ပုဏၰားႀကီးဟာ ငါ့ကို သူယုတ္မာ(လူမိုက္)လို႔ ေခၚေဝၚေျပာဆိုေနရတာလဲ။ သင္ကိုယ္တိုင္ကေရာ သူယုတ္မာ၏ အျဖစ္၊ သူယုတ္မာေတြ က်င့္ၾကတဲ့အမူအက်င့္ေတြကိုေရာ သိေကာသိရဲ႕လားလို႔ ေမးလိုက္ပါတယ္။ ဘာရဒြါဇပုဏၰားႀကီးကလည္း မသိဘူးလို႔ ဝန္ခံခဲ့ပါတယ္။ တစ္ဆက္တည္းဆိုသလိုပဲ ရွင္းလင္းေျပာၾကားေပးဖို႔ ေလွ်ာက္ထား ေတာင္းပန္လိုက္ပါတယ္။
အၾကင္သူသည္ အမ်က္ထြက္ေလ့ရွိ၏။ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕တတ္၏။ သူ႕ေက်းဇူး ကို ေခ်ဖ်က္တတ္၏။ အယူသီလ ပ်က္စီး၏။ လွည့္ပတ္တတ္၏။ အဲဒီလို ပုဂၢိုလ္မ်ိဳးေတြကို လူမိုက္(သူယုတ္မာ)လို႔ ေခၚဆိုထိုက္ပါတယ္။
အၾကင္သူသည္ သတၱဝါမ်ားကို ညွဥ္းဆဲသတ္ျဖတ္တတ္၏။ သနား ၾကင္နာမႈ မရွိ။ ထိုသူကို လူမိုက္(သူယုတ္မာ)လို႔ ေခၚဆိုထိုက္ပါတယ္။
အၾကင္သူသည္ ႐ြာတို႔ကိုျဖစ္ေစ၊ နိဂုံးတို႔ကိုျဖစ္ေစ ဖ်က္ဆီးတတ္ ၏။ ပိတ္ပင္တတ္၏။ ႐ြာနိဂုံးတို႔ကို ဖ်က္ဆီးတတ္သူဟူ၍ ေက်ာ္ေစာထင္ရွား ၏။ ထိုသူေတြကို လူမိုက္(သူယုတ္မာ)လို႔ ေခၚဆိုထိုက္ပါတယ္။
အၾကင္သူသည္ ႐ြာ၌လည္းေကာင္း၊ ေတာ၌လည္းေကာင္း တစ္ပါး ေသာသူတို႔၏ ပစၥည္းဥစၥာတို႔ကို ခိုးယူ၏။ ခိုးယူလိုေသာစိတ္ျဖင့္ ေဆာင္ ယူ၏။ ထိုသူကို လူမိုက္(သူယုတ္မာ )လို႔ ေခၚဆိုထိုက္ပါေပတယ္။ 
အၾကင္သူသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုလည္းေကာင္း၊ ရဟန္းသံဃာ ေတာ္ေတြကိုလည္းေကာင္း ကဲ့ရဲ႕စြပ္စြဲေျပာဆိုပုတ္ခတ္မႈရွိ၏။ လူကိုလည္း ေကာင္း၊ ပရိဗိုဇ္ကိုလည္းေကာင္း စြပ္စြဲပုတ္ခတ္၏။ ထိုသူမ်ိဳးေတြကို လူမိုက္(သူယုတ္မာ )လို႔ ေခၚဆိုထိုက္ပါတယ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဘာရဒြါဇပုဏၰားႀကီးကို အက်ယ္တဝင့္ ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။
ဆက္လက္ၿပီးေတာ့လည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “ပုဏၰားႀကီး သူယုတ္မာဆိုတာ အမ်ိဳးဇာတ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေခၚတာလည္း မဟုတ္ ပါဘူး။ ထိုနည္းတူစြာပင္ အမ်ိဳးဇာတ္ကိုၾကည့္ၿပီး သူေတာ္ေကာင္း (လူလိမၼာ) လို႔ ေခၚဆိုတာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ မိမိတို႔ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ျပဳမူ လိုက္တဲ့ အျပဳအမူ၊ အမူအက်င့္ေလးေတြကိုၾကည့္ကာ သူယုတ္မာ(လူမိုက္) လို႔ ေခၚဆိုရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူေတာ္ေကာင္း (လူလိမၼာ )လို႔ေခၚဆိုရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္လို႔ မိန့္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အထက္ပါ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ လူတစ္ေယာက္ ကို သူယုတ္မာ၊ သူေတာ္ေကာင္း၊ လူမိုက္၊ လူလိမၼာဆိုၿပီး ခြဲျခားသတ္မွတ္ ၾကတဲ့ေနရာမွာ ထိုလူရဲ႕ အမ်ိဳးျမတ္ျခင္း မျမတ္ျခင္း၊ ရာထူးဂုဏ္သိန္ႀကီးမားမႈ ရွိျခင္း မရွိျခင္း၊ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြ ျပည့္စုံျခင္းေတြက အဓိကမက်ဘဲ သူတို႔ရဲ႕ ေန႕စဥ္ဘဝေတြမွာ ျပဳတဲ့အမူအက်င့္ေတြကို မူတည္ကာ ေခၚဆိုသတ္မွတ္ ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေကာင္းတဲ့အက်င့္သီလနဲ႕ ျပည့္စုံရင္ သူေတာ္ေကာင္း(လူလိမၼာ)၊ မေကာင္းတဲ့အက်င့္ မေကာင္းတဲ့အယူသီလေတြကို ဆုပ္ကိုင္ထားေနၾက မယ္ဆိုရင္ အဲဒီလူမ်ိဳးကို သူေတာ္ေကာင္း လူလိမၼာလို႔ ေခၚဆိုနိုင္မွာ မဟုတ္ဘဲ လူမိုက္ သို႔မဟုတ္ မေကာင္းတဲ့အက်င့္ရွိသူ သူယုတ္မာလို႔ ေခၚဆိုသတ္ မွတ္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပဳက်င့္လိုက္တဲ့ အမူအက်င့္ေလးေတြကသာ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ရဲ႕ အဆင့္အတန္းကို ေဖာ္ျပေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ငယ္ငယ္ ကေလးဘဝကတည္းကစလို႔ အခ်ိန္ကာလမ်ားစြာ တိုင္ေအာင္ နားထဲမွာ စြဲၿမဲမွတ္သားဖူးခဲ့ရတဲ့ လူမိုက္၊ လူလိမၼာ ဆိုတဲ့စကား ေတြနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အခုေတာ့လည္း ကြၽန္ေတာ္ ေကာင္းမြန္စြာ နားလည္ သေဘာေပါက္ခဲ့ပါတယ္။
အရွင္သာရိပုတၱရာေလာင္းလ်ာျဖစ္သူ ဥပတိႆကေတာ့ ေလာက မွာ လူလိမၼာထက္ လူမိုက္က ပိုမ်ားတယ္လို႔ဆိုခဲ့ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ လူလိမၼာတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ အမ်ားႀကီး ႀကိဳးစားရေပဦး မယ္လို႔လည္း ဆင့္ပြားေတြးေတာေနမိပါေတာ့တယ္။
ၾကယ္စင္စိုး (မႏၱေလး)

Source : The Voice