fbpx

ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ဝိုင္းေမာ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဝါေရွာင္ဆရာေတာ္ ဦးဝိဇယႏွင့္ေတြ႕ဆုံျခင္း

“လူသားအေရးလုပ္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ လူသားအားလုံးရဲ႕ ခ်စ္ခင္ျမတ္နိုးျခင္းကိုရရွိတဲ့အျပင္ ကိုယ့္ကိုမခ်စ္တဲ့ မႏွစ္သက္တဲ့သူေတာင္မွ ျပန္ခ်စ္လို႔ရတယ္”
ကခ်င္ျပည္နယ္ရွိ လက္ရွိၿငိမ္းခ်မ္းေရးအေျခအေနႏွင့္ ဝိုင္းေမာ္ၿမိဳ႕နယ္ရွိ တစ္ရႉးငွက္ေပ်ာစိုက္ခင္း အေျခအေနမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ The Voice Daily က သြားေရာက္ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းထားသည္မ်ားကို ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
Voice  : ဆရာေတာ္က ဒီမွာေက်ာင္းထိုင္ေနတာ ဘယ္ေလာက္ၾကာၿပီလဲဘုရား။
UWZY   : ဒီေက်ာင္းမွာက ဘုန္းဘုန္းအရင္ ၄ ပါး ရွိခဲ့တယ္။ ဘုန္းဘုန္းက ၅ ပါးေျမာက္ေပါ့။ အခုဆိုရင္ ဒီေက်ာင္းမွာအႏွစ္ ၂၀ ရွိၿပီ။ လက္ရွိကေတာ့ ဒီေက်ာင္းမွာ မူႀကိဳေက်ာင္းဖြင့္ထားတယ္။ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္ရွိၿပီ။ ရွမ္းလူငယ္ပရဟိတဆိုၿပီးဖြဲ႕ထားတယ္။ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႕ ပဋိပကၡပိုင္းမွာ လူငယ္ေတြ နားလည္ေအာင္ ပို႔ခ်ေပးေနတယ္။ 
Voice  : ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး လူငယ္ေတြကို ပို႔ခ်ေပးေနတယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုနည္းလမ္းေတြနဲ႕ ပို႔ခ်ေပးေနပါလဲဘုရား။
UWZY   : ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥေတြမွာ သူတို႔ပါဝင္နိုင္တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေတြ၊ အရည္အခ်င္းေတြ၊ ဘာေတြေပါ့။ ၿပီးေတာ့ လူငယ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသင္တန္းေတြ၊ Development ေတြ၊ အဲဒီလိုမ်ိဳးေလးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မနားတမ္းေလာက္နီးနီး လုပ္ေပးေနရတာေပါ့။ 
Voice  : တျခားအဖြဲ႕အစည္းေတြက အေထာက္အပံ့ေတြဘာေတြ ရွိေသးလားဘုရား။
UWZY   : မရွိပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ဘုန္းဘုန္းကအၿမဲတမ္းေျပာတာေလ။ အေရာင္အေသြးေတြ၊ ေငြေရးေၾကးေရးေတြနဲ႕ စကားေတြလည္း ဘယ္ေတာ့မွမေျပာဘူး။ ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥမွာ ကိုယ္ဝင္ပါေနတာမဟုတ္ဘဲနဲ႕ ကိုယ့္လာၿပီးေတာ့မွ ယုံၾကည္လာၾကတာ။ ယုံၾကည္ၾကတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ အဲဒီမွာအကူအညီလာေတာင္းၾကတာ။ အဲဒီလို အကူအညီလာေတာင္းေတာ့ ဘုန္းဘုန္းက ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥေတြမွာ လူငယ္ေတြေပါ့။ လူငယ္ေတြဆိုရင္ အဓိကဆိုရင္ ကခ်င္နဲ႕ ရွမ္းေပါ့။ ရွမ္းနဲ႕ ကခ်င္ၾကားထဲမွာ အနာဂတ္ကို ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္နဲ႕ သြားနိုင္ဖို႔အတြက္ ဗုဒၶရဲ႕အဆုံးအမေလးေတြ အမ်ားႀကီးထဲကမွ သူတို႔အရိပ္သုံးပါးနားလည္ေအာင္ လက္ေတြ႕က်ေအာင္ေျပာၿပီး သင္ၿပီးေပးတာေပါ့။ 
Voice  : ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႕ပတ္သက္လို႔ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္က လူငယ္ေတြအေပၚ ဘယ္လိုရွင္းျပေပးေနလဲဘုရား။
UWZY   : အဓိကေတာ့ ဒီမွာျပည္တြင္းစစ္ တိုက္ပြဲေတြက ေဒသခံတိုင္းရင္းသားေတြၾကားထဲမွာ ရိုက္ခတ္မႈအျပင္ စြဲၿမဲစူးဝင္သြားတာေပါ့။ အခုႏွစ္ေပါင္း ၅၀၊ ၆၀ ေလာက္ ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ရင္ တိုင္းရင္းသားေတြ အခ်င္းခ်င္းၾကားခံစားထားရတာေတြက အခုမွေျပာခ်င္လာၾကတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ တြန္းမိတိုက္မိတာမ်ိဳးေလးေတြလည္း ရွိတာေပါ့။ အဲဒါေလးေတြကို ဘုန္းဘုန္းကၾကားကေနဝင္ၿပီးေတာ့ လုပ္ေပးေနရတာေပါ့။ အထင္ရွားဆုံးစကား ေျပာျပရရင္ မင္းတို႔လူမ်ိဳးေရးမလုပ္နဲ႕၊ လူသားအေရးလုပ္ပါ။ လူမ်ိဳးေရးလုပ္လို႔ရွိရင္ ခ်စ္ခင္ျခင္းကို မရနိုင္ တဲ့အျပင္ ရရွိေနၿပီးျဖစ္တဲ့ ခ်စ္ခင္ျခင္းကိုေတာင္မွ ဆုံးရႈံးသြားနိုင္တယ္။ လူသားအေရးလုပ္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ လူသားအားလုံးရဲ႕ ခ်စ္ခင္ျမတ္နိုးျခင္းကို ရရွိတဲ့အျပင္ ကိုယ့္ကိုမခ်စ္တဲ့၊ မႏွစ္သက္တဲ့သူေတာင္မွ ျပန္ခ်စ္လို႔ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ မင္းတို႔လူမ်ိဳးေရးမလုပ္နဲ႕၊ လူသားအေရးလုပ္ပါေပါ့။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လူႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ စစ္ေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ အဲဒီလူႀကီးေတြရဲ႕ အတိတ္ကရန္ၿငိဳးေတြနဲ႕ မင္းတို႔ကို အမုန္းစကားေတြ တိုက္တြန္းတဲ့ကိစၥေတြမွာ မင္းတို႔နားမေယာင္ဖို႔လိုမယ္။ မင္းတို႔ ရဲရဲရင့္ရင့္ျပန္ေျပာရမယ္။ ဘယ္လို ေျပာရမလဲဆိုေတာ့ 
အေဖတို႔၊ အေမတို႔၊ အဘိုးအဘြား တို႔၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို အမုန္းေတြ မသင္ေပးပါနဲ႕။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အနာဂတ္လူငယ္ေတြအားလုံး လြတ္လြတ္ လပ္လပ္နဲ႕ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႕ သြားခြင့္ေပးပါလို႔ မင္းတို႔ဒါမ်ိဳးေတြ ေတာင္းဆိုရမယ္။ ဘုန္းဘုန္းကိုယ္တိုင္ကလည္း လူငယ္က ကိုယ့္ကိုယ္ေၾကာက္ေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲနဲ႕ ယုံၾကည္တာမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္၊ အဲဒီလုပ္ေပးတဲ့ က႑အပိုင္းေပါ့။ ဒါကေတာ့ အရပ္သုံးစကားနဲ႕ ေျပာေပးတာေပါ့။ 
Voice  : သင္တန္းမွာ လာတက္တဲ့သူေတြက လူမ်ိဳးစုံပဲလား၊ ဘယ္လိုလူမ်ိဳးေတြမ်ားလဲ ဘုရား။ 
UWZY   : ဒီမွာက လူမ်ိဳးမစုံဘူး။ လူမ်ိဳးႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရွိတယ္။ ကခ်င္နဲ႕ ရွမ္းပဲ၊ ကခ်င္က လူမ်ားစု၊ ခရစ္ယာန္က လူမ်ားစု၊ ဗုဒၶဘာသာက အနည္းစု၊ ကခ်င္က အိမ္ေထာင္စုေပါင္းရာေထာင္ခ်ီရွိတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတို႔ ရွမ္းဗုဒၶဘာသာက ၅၀ ပဲရွိတယ္။ အခု အေရွ႕ကိုသြားရင္ ကခ်င္ႏွစ္ျခင္း ခရစ္ယာန္၊ ေတာင္ဘက္ကိုသြားရင္ ရွမ္းႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္၊ ေျမာက္ဘက္ကိုသြားရင္ လီဆူႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္၊ အေနာက္တည့္တည့္သြားရင္ ေလာ္ေဝၚႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္၊ ဒီနားမွာကပ္ေနတဲ့ အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္နားမွာ ေအဂ်ီႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္ရွိတယ္။ အဲဒီလိုၾကားထဲမွာ ေနေနတာ၊ အဓိက,ကေတာ့ ဘုန္းဘုန္းေနတာက ထူးျခားတယ္။ အဲဒါလည္း စံျပအျဖစ္နဲ႕ ေျပာလို႔ရတယ္။ 
Voice  : အဲဒီလို ေနေနရတာဆိုေတာ့ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႕ စိုးရိမ္မႈေတြခံစားရလား။
UWZY   : ဒီအရပ္ဆိုရင္ အရင္တုန္းက KIA နဲ႕ စစ္တပ္ပဲရွိတာ။ ဒီကလူေတြက အဲဒီ KIA နဲ႕ စစ္တပ္ၾကားထဲမွာေနလာတဲ့ ပုဂၢိုလ္ေတြေပါ့။ အခု ဘုန္းဘုန္းေရာက္လာေတာ့ ဘုန္းဘုန္းက တစ္သက္လုံးလည္း ကခ်င္ေတြနဲ႕ေနခဲ့တယ္။ ကိုယ့္မိတ္ေဆြေတြ၊ ဆရာေတြ၊ ေက်းဇူးရွင္ေတြလည္းရွိတယ္။ အဲဒီလိုဆိုေတာ့ ဘုန္းဘုန္းကအေၾကာင္းသိတာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ဘုန္းဘုန္းက ဒီမွာဘာသာေရးမေျပာဘူး။ လူမ်ိဳးေရးမေျပာဘူး။ အခုအခ်ိန္အထိကို သူတို႔ကို လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရးမေျပာေတာ့ သူတို႔က အရမ္းအံ့ၾသယုံၾကည္တယ္။ ကေလးေတြကို စာသင္ေပးတယ္။ ဘာသာဝင္ဖို႔လည္း တစ္ခြန္းမွမေျပာဘူး။ ေနာက္မူႀကိဳေက်ာင္းဖြင့္ေတာ့ ကခ်င္ခရစ္ယာန္ကေလးေတြ ပါလာတယ္။ အဲဒီကေလးေတြေရွ႕မွာပဲ ဆရာမေတြ ေျပာတယ္။ ေဟ့ငါတို႔က ဘာသာေရးလုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ငယ္ငယ္ကတည္းက ေဝစားမွ်စားပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းေလး၊ ဉာဏ္ပညာရွိတဲ့၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာရွိတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ေလးရွိဖို႔ပဲ ဖန္တီးဖို႔ပဲလုပ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကေလးဆိုတာ အမ်ားလုပ္ရာလိုက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ငါတို႔ရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာအရ မနက္ဘုရားဝတ္ျပဳတာေတြလုပ္ရင္ ဒီကခ်င္ကေလးေတြကို ေပြ႕ၿပီးအျပင္ထြက္သြား၊ ဒီမွာလာမရွိခိုးခိုင္းနဲ႕၊ အဲဒီေလာက္အထိလုပ္တယ္။ 
Voice  : အခု ဒီမွာေရာက္ရွိတဲ့ ကာလတစ္ေလွ်ာက္မွာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႕ ခရစ္ယာန္ဘာသာတို႔ရဲ႕ နားလည္မႈရွိပုံေလး ရွင္းျပေပးပါလားဘုရား။
UWZY   : အမ်ားအားျဖင့္ ခရစ္ယာန္႐ြာေတြမွာက ဗုဒၶဘာသာနည္းလို႔ရွိရင္ ဥပုသ္ေန႕ ေက်ာင္းမပိတ္ေပးၾကဘူး။ ဘုန္းဘုန္းဒီေရာက္တာ ၁၈ ႏွစ္၊ ၁၉ ႏွစ္ေလာက္ရွိၿပီ။ ဥပုသ္ေန႕တိုင္း ေက်ာင္းပိတ္ေပးတယ္။ ဝါဆိုသကၤန္းကပ္တာေတြ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ လုပ္ေပးလာတယ္။ အင္အားႀကီးတဲ့ ခရစ္ယာန္ေတြ၊ ကခ်င္လူမ်ိဳးေတြက အင္အားနည္းတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္မိသားစုေတြကို သေဘာထားႀကီးစြာနဲ႕ ဥပုသ္ေန႕ကို ေလးေလး စားစားနဲ႕ ေက်ာင္းပိတ္ေပးတယ္ဆိုတာ ၁၈ ႏွစ္၊ ၁၉ ႏွစ္ရွိၿပီ။ အားလုံးခ်စ္ျခင္းေမတၱာရဲ႕ ျပယုဂ္အေနနဲ႕ ပိတ္ေပးတာပါ။ ဒါလည္း အနာဂတ္ကေလးေတြၾကားထဲမွာ စံျပပဲ။
Voice  : ဆရာေတာ္ဘုရားလုပ္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ ဘယ္လိုအခက္အခဲေတြမ်ားရွိလဲ ဘုရား။
UWZY   : ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႕ အခက္အခဲရွိတာကေတာ့ ကိုယ့္အတြင္းလူ၊ အရင္းႏွီးဆုံးသူေတြရဲ႕ အထင္လြဲခံရတာ။ ဗုဒၶဘာသာဘက္ကေန၊ ဘုန္းႀကီးေတြဘက္ကေန၊ စစ္တပ္ဘက္ကေန အထင္လြဲခံရတာေပါ့။ ကခ်င္႐ြာမွာေနလို႔ KIA ျဖစ္သြားၿပီတို႔၊ ကခ်င္ဘက္ပါသြားၿပီတို႔၊ ခရစ္ယာန္ဘက္ပါသြားၿပီတို႔ သံသယျဖစ္ၾကတာေပါ့။
Voice  : အခုအခ်ိန္မွာေရာ အဲဒီလိုသံသယျဖစ္မႈေတြ ရွိေသးလားဘုရား။
UWZY   : အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးယုံၾကည္သြားၾကၿပီလို႔ ကိုယ့္အေနနဲ႕ ခန့္မွန္းမိတာေပါ့။ ဟုတ္ခ်င္မွလည္း ဟုတ္မွာေပါ့။ ထပ္မံ ေျပလည္လာတာကေတာ့ မီဒီယာေတြ၊ နိုင္ငံတကာက အန္ဂ်ီအိုအဖြဲ႕အစည္းေတြက အင္တာဗ်ဴးတာေတြ လာလုပ္တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေမတၱာအဖြဲ႕မွာလည္း ဘုန္းဘုန္းကို တကူးတကနာယကခန့္တယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပြဲေတြမွာ ဘုန္းဘုန္းက ဘာမွပညာရွင္တစ္ေယာက္ မဟုတ္ေပမယ့္၊ မတတ္ေပမယ့္ လက္ေတြ႕လုပ္ေနတဲ့ဟာေတြကို ယုံၾကည္ေပးလာတယ္လို႔ေတာ့ ျမင္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာဘက္ကလည္း ဘုန္းဘုန္းကို နားလည္ ေပးလာတယ္လို႔ ထင္တာေပါ့ေလ။ 
Voice  : ဒီေအာက္ေျခမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ကိစၥေတြကို ဆရာေတာ္အေနနဲ႕ ဘယ္လိုေျဖရွင္းေပးရတာေတြရွိလဲဘုရား။
UWZY   : ဒီဝါေရွာင္႐ြာဆိုရင္ ေကအိုင္ေကနဲ႕ စစ္တပ္ပဲရွိတာ။ ေကအိုင္ေအက ဟိုဘက္မွာေနတယ္။ စစ္တပ္က ဒီဘက္မွာေနတယ္။ သူတို႔တစ္ခုခု ျပႆနာျဖစ္လို႔ရွိရင္ ဒီတပ္ရင္းမႉးေတြ ဘာေတြကအစ ဘုန္းဘုန္းဆီမွာ လာၿပီးေတာ့ျပရတယ္။ ဟိုတစ္ေလာကပဲ ကေလးေတြ စုေဆာင္းေရးပါသြားတာရွိတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတို႔ ရွမ္းဘက္ေတြကပါသြားတာ။ အဲဒီကိစၥကို အမ်ားႀကီးကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးခဲ့တယ္။ ဘုန္းဘုန္းဆိုလို႔ရွိရင္ အစိုးရေတြထက္ ထိေရာက္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဘုန္းဘုန္းကေဒသခံျဖစ္တယ္။ ကခ်င္နဲ႕ေကအိုင္ေအအေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ သူမ်ားေျပာလို႔မရတာကို ဘုန္းဘုန္းေျပာရင္ သူတို႔ယုံၾကည္ေပးတယ္။ အဲဒီမွာ သူတို႔ကဘုန္းဘုန္းကို ေၾကာက္လို႔မဟုတ္ဘူး။ ငယ္ငယ္ကတည္းက ဒီမွာေနခဲ့တယ္။ ဘယ္လိုရာဇဝင္ရွိတယ္၊ လက္ေတြ႕ဘယ္လိုလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ သူတို႔ကပိုသိတာေပါ့။
Voice  : အခုလက္ရွိအစိုးရကလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ေနတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ ဘာမ်ားလိုအပ္ခ်က္ရွိမလဲ။ ဘုန္းဘုန္းျမင္တာေလး ေျပာျပေပးပါဘုရား။ 
UWZY   : ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္မွာ အစိုးရနဲ႕ စစ္တပ္ႏွစ္ခုတည္းလုပ္ေနလို႔ ဘယ္လိုနည္းနဲ႕မွမရနိုင္ဘူး။ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ဘယ္သူေတြ၊ ဘာသာေရးဘက္မွာ ဘယ္သူကျဖင့္ ယုံၾကည္မႈရွိသလဲ။ အဲဒီဟာေတြ အကုန္လုံးက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံမွာ အခမ္းအနားလိုမလုပ္ဘဲနဲ႕ ရိုးရိုးပဲ ျပည္ေထာင္စုထမင္းဝိုင္း၊ ၂၁ ရာစု တိုင္းရင္းသား ထမင္းလက္ဆုံစားပြဲသေဘာမ်ိဳးနဲ႕ အခန္းတံခါးပိတ္ ေဆြးေႏြးရမယ့္ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ စစ္တပ္လည္းမသိဘူး။ အစိုးရလည္း မသိဘူး။ သူတို႔သိတာက သူတို႔လုပ္ရင္ ေျပလည္မယ္ပဲထင္တာ။ ဘယ္လိုမွမျဖစ္နိုင္ဘူး။ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ကို စစ္တပ္နဲ႕ အစိုးရပဲပိုင္သလား။ သူတို႔ပိုင္တယ္လို႔ သူတို႔ေျပာရဲသလား။ တစ္နိုင္ငံလုံးပိုင္တယ္။ တိုင္းရင္းသားျပည္သူအားလုံး ပိုင္တယ္လို႔ သူတို႔ သိတယ္ဆိုရင္ အားလုံးေခၚရမွာေလ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးက ဘာျဖစ္ေနလဲဆိုရင္ ပညာရွင္ေတြသိပ္မ်ားေနတယ္။ နည္းစနစ္ေတြ သိပ္မ်ားေနတယ္။ တကယ့္ ေရွးရိုးနည္းနဲ႕ တိုင္းရင္းသားယဥ္ေက်းမႈနဲ႕ ညွိႏွိုင္းလို႔ရတာရွိတယ္။ ေဒသစရိုက္နဲ႕ ညွိႏွိုင္းလို႔ရတာရွိတယ္။ လူမ်ိဳးစရိုက္ေတြနဲ႕ ညွိႏွိုင္းလို႔ရတာရွိတယ္။ အဲဒီနည္းနဲ႕ သြားရမွာ။ 
Voice  : ဆရာေတာ့္အေနနဲ႕ ဒီဘက္ေဒသမွာ တိုက္ပြဲျဖစ္တာေတြ ႀကဳံခဲ့ဖူးလားဘုရား။
UWZY   : ကခ်င္ျပည္နယ္ ဒီေနရာမွာ ဘုန္းဘုန္းတို႔ဘက္ ဝါေရွာင္ဟာ အၿငိမ္းခ်မ္းဆုံးပဲ။ ၂၀၁၁/ ၂၀၁၃ စစ္ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ဒီဘက္က စုေဆာင္းေရးဆြဲတာေတြရွိတယ္။ ရွမ္း႐ြာေတြ စုေဆာင္းေရးဆြဲေတာ့ ဘုန္းဘုန္းက ေကအိုင္ေအအႀကီးအကဲေတြနဲ႕ အေသအခ်ာေျပာထား၊ ကတိကဝတ္ေတြ ယူထားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီလိုဆြဲတာေတြေတာင္မရွိဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေအာက္ေျခမွာက မတစ္ေထာင္သားေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျဖစ္လာတာေတြရွိလို႔ရွိရင္ တိတိက်က် ေျပာပါ၊ တိတိက်က် အေရးယူပါ့မယ္။ အဲဒီလို ခံဝန္ခ်က္ေတြနဲ႕ တိတိက်က်လဳပ္ထားတာၾကာပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို ကတိခံဝန္ယူထားလို႔ မျဖစ္ဘူးလားဆိုေတာ့ ေအာက္ေျခမွာ ျဖစ္ေနတာေတြေတာ့ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေျဖရွင္းေပးေနတယ္ေပါ့။
Voice  : စစ္ေဘးေရွာင္ေတြကို အရွင္ဘုရားအေနနဲ႕ ဘယ္လိုကူညီေပးေနတာေတြ ရွိသလဲ။ 
UWZY   : စစ္ေဘးဒုကၡသည္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ အခုေလာေလာဆယ္ မကူညီေပးျဖစ္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကူညီစရာမလိုေတာ့တဲ့ အေနအထားမ်ိဳး ျဖစ္သြားတာကိုး။ ျပန္လည္ေနရာခ်ေရးေတြ လုပ္ေနတယ္။ သူတို႔ဘာသာသူတို႔ အသုတ္လိုက္ခြဲလိုက္ၿပီးေတာ့ သြားေနတာေတြရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ေတြက ဒုကၡသည္အေနနဲ႕ေနသားက်ေနၿပီ။ ဒုကၡေတြထဲကေန ပ်ားရည္ရွာလ်က္ေနရတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးျဖစ္ေနၿပီ။ ဘုန္းဘုန္းက ေလာေလာဆယ္သာ မကူညီျဖစ္တာပါ။ အခက္အခဲျဖစ္လာၿပီ၊ ကပ္ေဘးျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ လုံလုံေလာက္ေလာက္ ထိထိေရာက္ေရာက္သြားၿပီး ကူညီေပးပါတယ္။ 
Voice  : ဒီေဒသမွာ ဘာမ်ားအခက္အခဲရွိလဲဘုရား။
UWZY   : အခက္အခဲကေတာ့ ေဒသခံျဖစ္တဲ့ ရွမ္းနဲ႕ ကခ်င္ၾကားထဲမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ကိစၥေပါ့။ အရင္ကေတာ့ အရင္ကထက္စာရင္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ေျပလည္ေနပါၿပီ။ ဘုန္းဘုန္းတို႔ႀကိဳးစားေနတဲ့အတိုင္း ေျဖေလွ်ာ့ေပးေနတဲ့ အေနအထားေလးေတြ ရွိတယ္။ ေပါင္းစည္းေပးတဲ့ ဆိုက္ေတြလည္းရွိတယ္။ အဲဒီႏွစ္ခုကို ေမတၱာနဲ႕ သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဆင္ေျပသြားပါလိမ့္မယ္။ အဓိက ကေတာ့ ကခ်င္နဲ႕ ရွမ္းဟာ အဓိကပဲ၊ ေဒသခံ တိုင္းရင္းသားေတြျဖစ္တယ္။ အဲဒီႏွစ္ခု ညီၫြတ္ေနမယ္၊ ပါတီေတြ၊ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕အစည္းေတြ ေျပလည္ေနမယ္၊ ၿပီးေတာ့ ရွမ္းနဲ႕ ကခ်င္၊ ခရစ္ယာန္နဲ႕ ဗုဒၶဘာသာ ညီညီၫြတ္ၫြတ္နဲ႕ ေနသြားမယ္ဆိုရင္ အဆင္ေျပတယ္။ 
Voice  : တစ္ရႉးငွက္ေပ်ာစိုက္တဲ့ ကိစၥမွာျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာေလးေတြရဲ႕အေျခအေနေလးေတြ ရွင္းျပပါဦးဘုရား။
UWZY   : တစ္ရႉးငွက္ေပ်ာကိစၥကေတာ့ ဘုန္းဘုန္းပဲ အထူးေျပာေနတာေပါ့ေနာ္။ ဘုန္းဘုန္းကိုယ္တိုင္ အေျခခံလူတန္းစားေတြအေပၚမွာ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေနရတာေပါ့။ ဒီတစ္ရႉးငွက္ေပ်ာကိစၥက ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ အႏၱရာယ္ႀကီးသလဲဆိုရင္ နိုင္ငံသိမ္းမဟာ ဗ်ဴဟာပဏာမအစပ်ိဳးျခင္းနည္းဗ်ဴဟာကို ဒီကခ်င္ျပည္နယ္မွာရွိတဲ့ ေက်း႐ြာေတြ၊ ၿမိဳ႕နယ္ေတြကို အစပ်ိဳး သိမ္းပိုက္ၿပီးသြားၿပီ။ ဒါကတစ္ခ်က္ေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုက အင္မတန္ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕စြာနဲ႕ ဒီဘက္က တိုင္းရင္းသူေတြကို လူကုန္ကူးျခင္းေအာ္တိုမက္တစ္ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္တစ္ခါ မူးယစ္ေဆးဝါးေတြ၊ အဲဒီထဲမွာ တစ္ေသာင္းကို ၅ လုံးေလာက္ျဖစ္တယ္။ ဥပေဒမဲ့ေဒသ တကယ့္ဂိုဏ္းစတားေတြေနတဲ့ ေနရာလိုမ်ိဳးေပါ့။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေရာက္လာတဲ့ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားေတြက ဘယ္ကလာမွန္းလည္း မသိဘူး။ မွတ္ပုံတင္မရွိတာလည္းပါမယ္။ အဲဒီလိုလူေတြ ဒီဘက္ေရာက္လာတယ္။ သူတို႔က သူ႕စရိတ္သူစားၿပီး တစ္ရက္ ၅၅၀ဝ နဲ႕ ေန႕စားလုပ္စားရတာ။ ေနရတာက က်ဴးေက်ာ္တဲထက္ဆိုးတယ္။ လုပ္ငန္းရွင္ေတြက နာေရးသာေရး ဘာမွလွည့္မၾကည့္ဘူး။ ေက်ာင္းမေနရတဲ့ကေလးေတြ ရာပိုင္းရွိတယ္။ ေငြလိမ္လည္တာမ်ိဳးေတြ၊ အနိုင္က်င့္တာေတြရွိတယ္။
Voice  : တခ်ိဳ႕က တစ္ရႉးငွက္ေပ်ာစိုက္ခင္းေတြမွာ ဓာတုေဆးေတြသုံးတာနဲ႕ပတ္သက္လို႔ ေဝဖန္မႈရွိတဲ့အေပၚ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္ေလး ရွင္းျပပါလားဘုရား။
UWZY   : ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီ႐ြာေတြမွာ၊ ငွက္ေပ်ာစိုက္ခင္းလုပ္သားေတြမွာ ဒီဓာတုေဆးေတြရဲ႕ ဆိုးက်ိဳးကိုခံစားေနရတယ္။ ကေလးေတြ အမ်ားႀကီးေသသြားတာရွိတယ္။ မသန္မစြမ္းေတြ ျဖစ္တာေတြရွိတယ္။ ကိုယ္ဝန္ပ်က္က်တာေတြရွိတယ္။ သားျပတ္က်တာေတြရွိတယ္။ မူးလဲတာေတြရွိတယ္။ ေျမပ်က္တာ၊ မပ်က္တာကေတာ့ မေျပာေတာ့နဲ႕။ အဲဒါေတြကိုလည္း ဘုန္းဘုန္းကလိုက္ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးေနရတယ္။ ငွက္ေပ်ာမွာသုံးတဲ့ ဓာတုေဆးေတြနဲ႕ပတ္သက္လို႔ သူတို႔က ကာဗာေတြေပးတယ္။ ဘာညာေတာ့ ေျပာေနတာပဲ။ ျဖစ္ေနတာေတြကလည္း ျဖစ္ေနတာပဲ။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ငွက္ေပ်ာကားနဲ႕ဆက္စပ္ၿပီး နယ္ေျမခ်ဲ့ထြင္သိမ္းပိုက္ျခင္းဟာ ဓာတ္ဆီဆိုင္ေတြ အကုန္လုံး ေတာက္ေလွ်ာက္စိပ္စိပ္ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီဓာတ္ဆီဆိုင္ေတြမွာ ကားေတြအမ်ားႀကီးထိုးတယ္။ ကားေတြဝင္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာသယ္လာမွန္း မသိဘူး။ ရွာေဖြခြင့္မရွိဘူး။ ျပန္ထြက္သြားတဲ့ အခ်ိန္ဘာေတြသယ္သြားမွန္းမသိဘူး။ ရွာေဖြခြင့္မရွိဘူး။ အရမ္းအႏၱရာယ္ရွိတယ္။ 
Voice  : ဝင္/ထြက္ စစ္ေဆးတဲ့ဂိတ္ေတြကေရာ မစစ္ေဆးဘူးလားဘုရား။
UWZY   : ဂိတ္ေတြကိုက တ႐ုတ္ယြမ္နဲ႕ အဆိပ္ခတ္သြားၿပီ။ တ႐ုတ္တစ္ရႉးငွက္ေပ်ာမွာ အပ်က္စီးဆုံးဟာ ဝန္ထမ္းေတြ၊ လဝက၊ ရဲ သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္က်င့္တရား၊ အဂတိတရားေတြကို ဖဲ့ဖဲ့စားေနတာ။ ဒီဟာေတြ ဖဲ့စားၿပီဆိုမွေတာ့ နိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ အနာဂတ္သစ္ကိုလည္း ဖဲ့ေႁခြၿပီးျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္ေနေတာ့ ဒီတစ္ရႉး ငွက္ေပ်ာလုပ္ငန္းကို ေရရွည္လုပ္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ နိုင္ငံေတာ္ပ်က္သုဥ္းေရးနဲ႕ ဒါတိုက္ရိုက္အခ်ိဳးညီတယ္၊ အခ်ိဳးက်တယ္လို႔ ေျပာခ်င္တယ္။
Voice  : အစိုးရတာဝန္ရွိသူ၊ လူႀကီးပိုင္းေတြကေရာ ဒီငွက္ေပ်ာစိုက္ခင္းေတြနဲ႕ပတ္သက္လို႔ စစ္ေဆးတာမ်ိဳးေတြ မရွိဘူးလားဘုရား။
UWZY   : အစိုးရေတြက ဗဟိုဌာနကို မေျဖရွင္းနိုင္ဘူး။ မေျပာဘဲနဲ႕ အခြန္ရပါတယ္၊ အလုပ္သမားရပါတယ္ဆိုၿပီး ေျပာလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဗဟိုက ဒါကိုမသိဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒါႀကီးက ကြယ္ေပးသလိုျဖစ္ၿပီး အျမစ္တြယ္သလို ျဖစ္ေနတာ။
Voice  : ဒီကိစၥနဲ႕ပတ္သက္လို႔ ဆရာေတာ့္အေနနဲ႕ ဗဟိုအစိုးရကိုတိုင္စာပို႔တာတို႔၊ လႈပ္ရွားတာတို႔မလုပ္ဘူးလား။
UWZY   : သမၼတလည္း တိုင္စာပို႔တယ္။ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲလည္းလုပ္တယ္။ ဘာမွမထူးျခားဘူး။ ေနာက္ဆုံး ဒီေလာက္ေျပာလို႔ ဘုန္းဘုန္းအသက္ကိုေတာင္ လုပ္ႀကံနိုင္တယ္။ ဘုန္းဘုန္းေရွ႕ေနေတြ ၿခိမ္းေျခာက္စာပို႔ခံရတယ္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ေယာက္ဆိုရင္ သိန္း ၃၀ မကုန္ပါဘူးကြာဆိုတဲ့အထိ ၿခိမ္းေျခာက္ခံရတာေတြရွိတယ္။ အခု ဒီစကားေျပာေနတာ ဘုန္းဘုန္းကမုန္းလို႔ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီနိုင္ငံနဲ႕ ျပည္သူ၊ အစိုးရေတြကို သူတို႔မေရာက္နိုင္တဲ့ေနရာ၊ သူတို႔မသိနိုင္တဲ့ေနရာေတြကို ဘုန္းဘုန္းက ကူညီေပးျခင္းပဲ။ ခ်စ္လို႔ ဒီကိစၥကိုေျပာတာ။ အခုလို ေျပာလိုက္လို႔ ခ်က္ခ်င္းႀကီး ဘယ္လိုလုပ္ပစ္လိုက္ ညာလိုလုပ္ပစ္လိုက္ မေျပာပါဘူး။ ခ်က္ခ်င္းလုပ္ပစ္လို႔ရတဲ့ ကိစၥမဟုတ္ဘူး။ အေသအခ်ာစစ္ၾကည့္ပါ။ ဘယ္ေလာက္အႏၱရာယ္ရွိတယ္ဆိုတာ။ ဒါေပမဲ့ လူသိရွင္ၾကား ဟိုလူႀကီးလာမယ္၊ ဒီဝန္ႀကီးလာမယ္လို႔ လုပ္လို႔မရဘူး။ အသြင္ယူၿပီး စုံစမ္းရမွာ။
Voice  : ဘာမ်ားျဖည့္စြက္ေျပာခ်င္ပါေသးလဲ ဘုရား။
UWZY   : အခုလို ေျပာဆိုေနရတာေတြဟာ အစိုးရကို မုန္းလို႔မဟုတ္ဘူး။ စစ္တပ္ကိုမုန္းလို႔ မဟုတ္ဘူး။ တ႐ုတ္ကိုမုန္းလို႔မဟုတ္ဘူး။ နိုင္ငံနဲ႕ တိုင္းရင္းသားျပည္သူအားလုံးကို ခ်စ္လြန္းလို႔၊ အနာဂတ္ႀကီး ၿပိဳပ်က္မွာေၾကာက္လြန္းလို႔ ေျပာေပးတဲ့အပိုင္းတစ္မ်ိဳးပါပဲ။ အဲဒါသိေစခ်င္တယ္။ တိုင္းရင္းသားျပည္သူေတြရဲ႕ဘဝကို နားလည္လို႔ ဘုန္းဘုန္းတစ္ပါးအေနနဲ႕ ေျပာေနရတယ္ဆိုတာ နားလည္ေပးပါလို႔ ေျပာခ်င္တယ္။
ေဇာ္မိုးလြင္

Source : The Voice