fbpx

သမိန္ေထာက ရာျပည့္စာဆို

“သမိန္ေထာ” ဟု ဆိုလိုက္လွ်င္ စာေရးသူအတြက္ နားၾကား မစိမ္းေသာ၊ အျမင္မစိမ္းေသာ၊ အေတြ႕အထိ မစိမ္းေသာ ေက်း႐ြာတစ္႐ြာျဖစ္သည္။ ထို႐ြာေလးမွာ ဧရာဝတီတိုင္း ေဒသႀကီး၊ ဖ်ာပုံခရိုင္၊ ဖ်ာပုံၿမိဳ႕နယ္ပိုင္ေက်း႐ြာတစ္႐ြာျဖစ္သည္။ ထို႐ြာေလး ထံသို႔ သုံးႀကိမ္ထက္မနည္း ေရာက္ခဲ့ဖူးသည္။ အလည္အပတ္အျဖစ္ သြားေရာက္ခဲ့ေသာ္လည္း အမွတ္ရစရာမ်ားႏွင့္ လြမ္းေမာစရာမ်ား ျပည့္ႏွက္၍ ေနေလသည္။ ႐ြာေလးဟုဆိုေသာ္လည္း ဖ်ာပုံၿမိဳ႕ႏွင့္ သိပ္မေဝးလွပါ။ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ႏွင့္သြားလွ်င္ ၂၅ မိနစ္ေလာက္သာၾကာသည္။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေျဖာင့္ျဖဴးသလို လူေနမႈပုံစံလည္း တိုးတက္ေသာ ေနခ်င္စဖြယ္ ႐ြာေလးတစ္႐ြာျဖစ္သည္။ စာေရးသူ၏ အသိမိတ္ေဆြ တစ္ဦးျဖစ္ေသာ သမိန္ေထာေက်း႐ြာ ဇာတိသူက ဖိတ္ေခၚေသာေၾကာင့္ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ သမိန္ေထာ႐ြာသည္ စာေရးသူႏွင့္ သိပ္ရင္းႏွီးေသာ ေက်း႐ြာတစ္႐ြာျဖစ္ေလသည္။
စာေရးသူ၏ဇာတိမွာ က်ိဳက္လတ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္သည္။ က်ိဳက္လတ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ဖ်ာပုံၿမိဳ႕သည္ တစ္ဆက္တည္း တည္ရွိသည့္ ညီအစ္ကိုၿမိဳ႕ေတာ္ဟုဆိုနိုင္ သည္။ က်ိဳက္လတ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ဖ်ာပုံၿမိဳ႕သည္ ၁၀ မိုင္သာေဝးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဖ်ာပုံၿမိဳ႕နယ္ပိုင္ ေက်း႐ြာျဖစ္ေသာ သမိန္ေထာ႐ြာသို႔ ခရီးမေဝး အခ်ိန္ေပးၿပီး ေရာက္ျဖစ္ခဲ့သည္။ စာေရးသူတြင္ အက်င့္တစ္ခုရွိသည္။မည္သည့္ခရီးကိုသြားသြား မိမိသြားရမည့္ေဒသႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အခ်က္လက္မ်ား၊ သမိုင္းမ်ား၊ ထိုေဒသရွိ အထင္ကရပုဂၢိုလ္မ်ား၏အေၾကာင္းမ်ားကို ႀကိဳတင္ရွာေဖြေလ့လာေလ့ရွိသည္။ ထိုသို႔ေလ့လာထားသည့္ အတြက္ ထိုေဒသသို႔ေရာက္လွ်င္ ေဒသခံမ်ားႏွင့္စကားေျပာရအဆင္ေျပ သလို သိခ်င္သည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္း ေမးျမန္းရယူနိုင္သည္ ဟုယူဆေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
သမိန္ေထာ႐ြာသို႔ အလည္သြားခဲ့သည့္အခါကလည္း ထို႐ြာ၏သမိုင္းေၾကာင္းမ်ား၊ ထို႐ြာရွိ အထင္ကရပုဂၢိုလ္မ်ားအေၾကာင္းကို အဦးဆုံး ေလ့လာျဖစ္သည္။ သမိန္ေထာ႐ြာသည္ သမိုင္းေၾကာင္းအတည္အတံ့ႏွင့္ ဂုဏ္ယူဖြယ္တည္ရွိေသာ ႐ြာတစ္႐ြာျဖစ္ေၾကာင္းသိခဲ့ရသည္။ ထိုသမိုင္း ေၾကာင္းအျပင္ သမိန္ေထာ႐ြာ၏ဂုဏ္ကို မွတ္ေက်ာက္တင္ခဲ့သည့္ စာဆို ႀကီးတစ္ဦးလည္းရွိခဲ့သည္။ ထိုစာဆိုႀကီးမွာ နိုင္ငံေက်ာ္စာေရးဆရာႀကီး ဆရာတိုက္စိုးျဖစ္သည္။ ျမန္မာစာေပအတြက္ အဖိုးမျဖတ္နိုင္ေသာစာေပ လုပ္သားေကာင္းႀကီးတစ္ဦးလည္းျဖစ္သည္။ ယခုလာမည့္ ၂၀၂၀ ျပည့္ႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၂၀ ရက္ေန႕သည္ ဆရာႀကီး၏ ရာျပည့္အထိမ္းအမွတ္ျဖစ္ သည္။ သို႔ျဖစ္၍လည္း ဆရာႀကီး၏ဇာတိေျမျဖစ္ေသာ သမိန္ေထာ႐ြာကို ေရာက္ဖူးသည့္ အမွတ္တရႏွင့္ ဆရာႀကီး၏စာေပဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ား  ကိုေဖာ္ထုတ္ကာ မွတ္တမ္းတင္လိုစိတ္ျဖစ္ေပၚမိသည္။
ယခုခ်ိန္တြင္ ဆရာႀကီးမွာ သက္ရွိထင္ရွားမရွိေသာ္လည္း ဆရာ ႀကီး၏ျမန္မာစာအေပၚ တာဝန္ေက်ပြန္မႈမ်ားေၾကာင့္ ရာျပည့္သည္အထိ အေမ့နိုင္ အမွတ္ရေနျခင္းဟုဆိုနိုင္သည္။ ဆရာႀကီးကို မျမင္ဖူး အေတြ႕ဖူး ေသာ္လည္း ဆရာႀကီး၏စာေပမ်ားႏွင့္အတူ ေပါင္းဖက္ကာ ရင္းႏွီးခဲ့ရ သည္။ ဆရာႀကီး၏စာေပမ်ားကို ဖတ္ရႈရင္း အသိအျမင္မ်ား၊ ရသခံစားမႈ မ်ား၊ ဘဝအသိမ်ား၊ အေတြးအေခၚမ်ား ရွင္သန္ခဲ့ရသည္။ ဆရာႀကီး  တိုက္စိုးကို အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘဝကစ၍ ရင္းႏွီးခဲ့ရသည္။ ဆရာ ႀကီး၏ ရသစာတမ္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေသာ “ေနဝင္ျမင္သည္ ဝေ႐ႊျပည္”ကို သင္ ၾကား ဖတ္ရႈေလ့လာခြင့္ရခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထိုရသစာတမ္းက တစ္ဆင့္ ဆရာႀကီး၏ ဘဝပုံရိပ္အခ်ိဳ႕ႏွင့္ ဆရာ၏စာေပဂုဏ္ကို ထိေတြ႕ သိျမင္ခဲ့ရသည္။
ထိုရသစာတမ္းတြင္ ဆရာတိုက္စိုးက အင္းဝၿမိဳ႕ေဟာင္းႏွင့္ ဆက္စပ္ ၍ သူ၏အေတြ႕အႀကဳံႏွင့္ အေတြးအျမင္တို႔ကို ရသေျမာက္ေအာင္ ေရးဖြဲ႕ ျပထားသည္။ ထိုရသစာတမ္းကိုၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ အေပၚ ျမတ္နိုးတန္ဖိုးထားေသာ ဆရာႀကီး၏စိတ္ဓာတ္ကိုေတြ႕ရသည္။ အင္းဝၿမိဳ႕ေဟာင္းကို ေရာက္ရွိသြားေသာဆရာႀကီးသည္ တစ္ခ်ိန္တစ္ခါ ကထည္ဝါခဲ့ေသာ အင္းဝနန္းေတာ္၏ ပုံရိပ္မ်ားကို ျမင္ေယာင္တမ္းတမိပုံ မ်ားကို ေရးသားထားသည္။ စာေရးသူအေနႏွင့္လည္း ဆရာႀကီး၏ဇာတိ ေျမ သမိန္ေထာ႐ြာကိုေရာက္သြားသည့္အခါ ဆရာႀကီး၏ ငယ္ဘဝလႈပ္ ရွားမႈ ပုံရိပ္ေလးမ်ားကို မွန္းဆရင္း ျမင္ေယာင္မိသည္။ ဆရာႀကီးလည္း  အင္းဝၿမိဳ႕ေဟာင္းကိုေရာက္၍ အတိတ္ေခတ္က အင္းဝၿမိဳ႕ကို တမ္းတမိ သလို စာေရးသူလည္း ဆရာႀကီး၏ ဇာတိေျမကိုေရာက္ခ်ိန္၌ ဆရာႀကီး၏ငယ္အရိပ္ ငယ္အတိတ္ကို မွန္းဆတမ္းတမိသည္။
ဆရာႀကီး၏ စာေပလက္ရာႏွင့္ ဒုတိယအႀကိမ္အျဖစ္ တကၠသိုလ္ ပထမႏွစ္တြင္ ဆုံေတြ႕ရေလသည္။ ထိုစာေပလက္ရာမွာ “လမ္းေဖာက္ ျခင္း” ဟူေသာ ဆရာႀကီး၏ ရသစာတမ္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုရသစာ တမ္းတြင္ ဆရာႀကီးက လမ္းေဟာင္းမ်ားျပင္ဆင္ျခင္း၊ လမ္းသစ္မ်ား ေဖာက္လုပ္ျခင္း၊ တံတားမ်ားတည္ေဆာက္ျခင္း စေသာသတင္းမ်ား ဖတ္မိသည္။ ထိုသတင္းမ်ားဖတ္မိျခင္းက အစျပဳ၍ အေတြးအမွ်င္တန္း ကာ ေရးဖြဲ႕ခဲ့သည္။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈခက္ခဲျခင္းသည္ လူမႈဆက္ဆံေရး ကိုထိခိုက္နိုင္ေၾကာင္း ေတြးေတာျပသည္။ ထို႔ေနာက္ လမ္းသစ္မ်ား ေဖာက္လုပ္ျခင္းျဖင့္ ခရီးတြင္ကာ မတူညီေဒသမ်ား၊ ေဝးကြာလွေသာေဒသ မ်ားရွိ တိုင္းရင္းသားျပည္သူမ်ားၾကားတြင္ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးေႏြးေထြးေစၿပီး နားလည္မႈမ်ား ျဖစ္ထြန္းလာနိုင္ပုံကို ေတြးေတာဆင္ျခင္ ခံစားမိသည္ကို ေရးဖြဲ႕ျပထားသည္။ 
လမ္းသစ္ေဖာက္လုပ္ျခင္းဟူေသာ အေတြးမွတစ္ဆင့္ ျပည္ေထာင္စု ႀကီးအထိ အေတြးကိုခ်ဲ့ထြင္ကာ ေရးဖြဲ႕ထားေသာ ထိုရသစာတမ္းကို ဖတ္ၾကည့္လွ်င္ တိုင္းရင္းသားမ်ား ခ်စ္ခင္စည္း လုံးမႈကို လိုလားသည့္ ဆရာႀကီး၏မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကို မွန္းဆသိျမင္နိုင္ပါသည္။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ ေရးေျဖာင့္ျဖဴးေနေသာ ဆရာႀကီး၏ဇာတိ႐ြာသို႔ တစ္ခဏအတြင္း သြားနိုင္ပုံကို ျမင္ရသည့္အခါ ထိုရသစာတမ္းေလးကို ေျပးျမင္မိသည္။
စာေရးသူသည္ ျမန္မာစာအထူးျပဳေက်ာင္းသားျဖစ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဆရာတိုက္စိုး၏စာမ်ားကို ပိုမိုရင္းႏွီးထိေတြ႕ခြင့္ရသည္။ က်ယ္က်ယ္ျပန့္ ျပန့္ ေလ့လာဖတ္ရႈ မွတ္သားခြင့္လည္းရသည္။ ဆရာႀကီးႏွင့္ ဆရာႀကီး မင္းယုေဝတို႔ႏွစ္ဦး တြဲဖက္ေရးသားထားေသာ “ျမန္မာစာမိတ္ဖြဲ႕”စာအုပ္ မွာမႈ စာေရးသူတို႔ ျမန္မာစာေက်ာင္းသားမ်ား၏ လက္ကိုင္လက္စြဲ စာအုပ္ တစ္အုပ္ျဖစ္သည္။
“မင္းႏွင့္စာဆို”၊ “တိုက္စိုးစာေပနိဒါန္း”၊ “မဂၤလာပါဆရာမ”၊ “လိပ္ျပာႏွင့္လက္ေ႐ြးစင္စာမ်ား”စေသာ ဆရာႀကီး၏ ထင္ရွားေသာစာအုပ္အခ်ိဳ႕ ကိုလည္း ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ လမ္းၫႊန္ျပမႈျဖင့္ ရွာေဖြဖတ္ရႈျဖစ္သည္။ စာေရးသူအေနႏွင့္ ဆရာႀကီး၏ ရသစာတမ္းမ်ားကို စိတ္ဝင္စား ႏွစ္သက္မိသည္။ ဆရာႀကီး၏အေတြးႏွင့္အေရးတို႔သည္ စာေရးသူကို ပို၍ဆြဲေဆာင္နိုင္ခဲ့သည္။
ဂုဏ္ထူးတန္း၊ တတိယႏွစ္တြင္ ရသစာတမ္းကို ဘာသာရပ္ တစ္ခု အေနႏွင့္ ေလ့လာရသည္။ ဤတြင္ အေတြးအလွအပမ်ားႏွင့္ စာဖတ္သူ ကို အေတြးနယ္ခ်ဲ့နိုင္ေအာင္ ေရးသားထားသည့္ ဆရာႀကီးတိုက္စိုး၏ ရသစာတမ္းမ်ားကိုလည္း ေလ့လာရသည္။ ယေန႕ထက္တိုင္ေအာင္ အၿမဲ အမွတ္ရ က်န္ရွိေနေသာဆရာႀကီး၏ ရသစာတမ္းမွာ “အေမွာင္” ျဖစ္သည္။ ထိုရသစာတမ္းကိုဖတ္ၿပီး အေတြးတစိမ့္စိမ့္ႏွင့္က်န္ရစ္ခဲ့ရေလာက္သည့္ အထိ ရသေျမာက္ကာ အေတြးလည္းေပါက္ခဲ့ရသည္။ ဆရာႀကီးက သူ၏အေတြးကို လက္ခံခ်င္လာေအာင္အထိ ေရးျပသည္။ စာတမ္းတြင္ ကေလး ဘဝ၌ အေမွာင္ေၾကာက္ကာ အေမွာင္ထဲ မသြားရဲ၊ မအိပ္ရဲျဖစ္ရပုံကို ပထမဆုံးျပဆိုကာ လူႀကီးဘဝေရာက္သည့္အခါ အေမွာင္ကိုမေၾကာက္ေတာ့ဘဲ ပို၍ပင္ ေတာင္းတမိလာပုံကို ေရးသားထားသည္။ လူႀကီးဘဝ ေရာက္သည့္အခါ လုပ္ငန္းခြင္မ်ားတြင္ ျပႆနာမ်ားရင္ဆိုင္လာရသည္။ ထိုအခါ စိတ္မ်ားရႈပ္ေထြးၿပီး ၿငီးစီစီျဖစ္ကာ တစ္ကိုယ္တည္းေနလိုစိတ္ ျဖစ္ပုံ၊ အေမွာင္ကိုအေဖာ္ျပဳၿပီး တိတ္ဆိတ္စြာေနခ်င္လာပုံ၊ အေမွာင္သည္ ပင္ စိတ္ကိုတည္ၿငိမ္ေစၿပီး ၾကည္လင္မႈေပးနိုင္ပုံ၊ အေမွာင္တြင္ မိမိကိုယ္ မိမိျပန္ျမင္လာၿပီး လုပ္ေဆာင္ခဲ့သမွ်ကို ျပန္၍ဆင္ျခင္သုံးသပ္နိုင္ပုံမ်ား ကို အေတြးအမွ်င္တန္းကာ ေရးဖြဲ႕ျပသည္။ စာဖတ္သူသည္လည္း ဆရာ  ႀကီး၏အေတြးတန္းရာကို ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္လိုက္ရသည့္ စာ တစ္ပုဒ္ဟုဆိုနိုင္သည္။ ဤသို႔ဆိုနိုင္ျခင္းမွာ ဆရာႀကီးက သူ၏အေတြးကို ရသေျမာက္ေသာအေရးတို႔ႏွင့္ ေပါင္းစပ္ျပလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္က စကားထာဝွက္သည့္အခါ ေျဖရမည့္သူသည္ မ်က္စိခဏမွိတ္၍ စဥ္းစားလိုက္မွ ေခါင္းထဲသို႔အေျဖေရာက္လာပုံႏွင့္ သာဓကျပလိုက္ျခင္း သည္ အေမွာင္၏သေဘာကို ပို၍ေပၚလြင္သြားေစသည္။ ဉာဏ္အလင္း ေရာင္ဝင္လာေရးသည္ အေမွာင္ဓာတ္အေပၚ  အမွီသဟဲျပဳရသည္ဟူေသာ  ဆရာႀကီး၏အေတြးကို စာဖတ္သူရင္ထဲေရာက္ေအာင္ ထည့္ေပးလိုက္နိုင္သည္။ ထိုရသစာတမ္းေလးကို အၿမဲသတိရမိသည္။ စိတ္ရႈပ္စရာမ်ား ေတြ႕တိုင္း အခန္းေလးထဲေအာင္းၿပီး ၿငိမ္ေနမိသည့္အခါမ်ား၊ ေျဖရွင္း စရာျပႆနာမ်ားႀကဳံတိုင္း တစ္ေယာက္ထဲ ေအးေအးေဆးေဆး နဖူးေပၚလက္တင္ၿပီး မ်က္လုံးမွိတ္ကာေနမိသည့္အခါမ်ားတြင္ ဆရာႀကီး၏ အေမွာင္ရသစာတမ္းေလး အေတြးထဲဝင္လာမိသည္။ ထိုအခ်ိန္မ်ိဳးမ်ားတြင္ ဆရာႀကီး၏အေတြးကို ေထာက္ခံေနမိသည္မွာ အၿမဲလိုလိုပင္ျဖစ္သည္။
ဆရာႀကီး၏ စာအုပ္မ်ားထဲတြင္ “လိပ္ျပာႏွင့္ လက္ေ႐ြးစင္စာမ်ား” ကို ႏွစ္သက္မိသည္။ ထိုစာအုပ္တြင္ ရသစာတမ္းမ်ားႏွင့္ စာေပေဆာင္းပါး မ်ားပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ဆရာႀကီး၏ရသစာတမ္းမ်ားကို တစ္ဝ ႀကီးဖတ္ရသည္။ “သုခုမ”၊ “ေဇာ္ဂ်ီႏွင့္ႏႈတ္ခမ္းဆိုးေဆး”၊ “မိန္းမလွ” စေသာ ရသစာတမ္းမ်ား ပို၍အႀကိဳက္ေတြ႕မိသည္။ အေတြးလည္းသစ္၊ အေရး လည္းမိေသာေၾကာင့္ ရသခံစားမႈႏွင့္အတူ ဘဝအသိမ်ားရခဲ့သည္။ ဆရာ ႀကီးသည္ စာေရးသည့္အခါ လိုရင္းကိုသာ ခပ္တိုတိုေရးတတ္သည္။ဆုံးမစာပုံစံမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ေဆြးေႏြးသည့္ဟန္မ်ိဳးေရးေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ စာဖတ္သူအတြက္ ေပါ့ပါးသြက္လက္ေစသည္။ ဆရာႀကီး၏စာမ်ားသည္  မွတ္သားစရာမ်ားေပး႐ုံသာမက စဥ္းစားေတြးေတာစရာမ်ားကိုပါ ေပးေသာစာမ်ားျဖစ္သည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရလွ်င္ ဆရာႀကီးတိုက္စိုးသည္ ျမန္မာစာေပအတြက္ စာေပဂုဏ္ေက်းဇူးႀကီးေသာ ဆရာႀကီးတစ္ဦးဟုဆိုနိုင္သည္။စာေပပညာရွင္အျဖစ္သာမက စာၾကည့္တိုက္ပညာရွင္အျဖစ္ပါထင္ရွား သူျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးကိုျမင္ေတြ႕ခဲ့ဖူးျခင္းမရွိေသာ္လည္း ဆရာႀကီး၏စာေပမ်ားကို ေလ့လာခြင့္ရကာ ဘဝအသိ၊ ေလာကအျမင္မ်ားရရွိခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ဆရာႀကီး၏ေက်းဇူးသည္ ႀကီးမားလွသည္။ ဤသို႔ စာေပ ဂုဏ္ႀကီးမားေသာဆရာႀကီးသည္ ၂၀ဝ၃ ခုႏွစ္ ေမလ ၄ ရက္ေန႕တြင္ ဘဝနိဂုံးအဆုံးသတ္ခဲ့ရသည္။ အသက္ ၈၃ ႏွစ္တိုင္ေအာင္ စာေပအက်ိဳး ကိုသယ္ပိုးသြားခဲ့ေလသည္။ ဆရာႀကီး၏ဇာတိေျမျဖစ္ေသာ ဖ်ာပုံၿမိဳ႕နယ္၊ သမိန္ေထာ႐ြာကိုေရာက္ခဲ့သည့္အခ်ိန္မ်ားတြင္ ဆရာႀကီး၏စာေပ႐ုပ္ပုံ လႊာမ်ားကို သတိရမိသည္။ ဆရာႀကီး၏စာမ်ားသည္ အေတြးသစ္ဆဲမို႔ စာဖတ္သူရင္ထဲတြင္ အၿမဲကိန္းေအာင္း က်န္ရစ္ေနမည္မွာ မလြဲအေသ အခ်ာပင္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
ေ႐ႊလတ္ကိုကို(မဟာဝိဇၨာ)

Source : The Voice